Rengöra nylongrimma?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Ramn
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 10
  • Visningar Visningar 1 138
R

Ramn

Någon som har ett bra tips på hur man får rent en nylongrimma? Så att den ser ut som sin originalfärg (gul i detta fallet).

Tvättmaskinen funkade inte speciellt bra. Grimman har fortfarnade fläckar även om all smuts är borta (nej, jag använde inte Ariel Ultra). Så jag vill ha andra tips.

Eller måste jag också använda bruna och svarta som all andra...

Sv: Rengöra nylongrimma?

Yes och skrubbsvamp eller borste! Brukar funka för mig när jag tvättat nylongrimmor :p

skurborste med hästschampoo brukar funka jättebra.
Annars tycker jag att hlgtrycken tar bort det mesta...:idea:

Lägg grimman i blöt i lite "ta bort" kanske ett dygn. Sedan kör du den som vanligt med lite tvättmedel på 40 grader. Det brukar göra susen...

Jag hade en en gång som jag provat det mesta på så jag slängde in den i 60 grader och den blev som ny!!!!!!
Men då kanske man inte heller ska bli besviken om den kommer ut i shettisstorlek.............men det gjorde inte min...

Ramn skrev:
Någon som har ett bra tips på hur man får rent en nylongrimma? Så att den ser ut som sin originalfärg (gul i detta fallet).

Tvättmaskinen funkade inte speciellt bra. Grimman har fortfarnade fläckar även om all smuts är borta (nej, jag använde inte Ariel Ultra). Så jag vill ha andra tips.

Eller måste jag också använda bruna och svarta som all andra...
Tvättmaskinen fungerar MEN dom blir oftast lite ljusare i färgen, så det beror mycket på hur mycket du vill ha exakt den färgen... För som Fortfarande Grevinnan sa så måste man tvätta dom i 60grader.

Eller så får man tvätta grimman innan den har blivit extremt skitig. Då räcker det ofta med 40 grader. Däremot ska man inte tvätta bomullsgrimskaft som är tvinnade i vitt och annan färg. Det gjorde jag. Det gröna fällde...

Jag kör ljummet vatten med grön såpa och ´gnuggar på grimman i vattnet med grov liten borste,typ sån där med spets på ena sidan, hov o ben borste

Tack för alla tips!

Det är ju bara att se till och få några skitiga grimmor så jag kan börja prova. Min pålle brukar vara rätt duktig på det, så jag tror inte jag behöver be honom om det just för det här...

Liknande trådar

Utrustning Jag har haft vanliga hederliga snösulor på alla hästarna jag ägt sedan mitten på 90-talet och det har alltid fungerat klockrent, tills...
Svar
14
· Visningar
922
Senast: Bison
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 417
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
658
Senast: cowgirl81
·
Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
564
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka