Renovera en äldre dalavagn, vilka färger?

MalinM

Trådstartare
Hej! Jag har köpt en äldre Dalavagn årsmodell 76 som jag ska fixa till lite. Transporten är i fint skick då alla skivor ink golv är nytt MEN den är plyfabrun och det går ju bara inte:p Så jag ska måla både insidan och utsidan på den. Utsidan får dock vänta tills nästa vår/sommar men det jag undrar över är vilken färg jag bör använda? Har sökt i i massor av trådar här på buke och det jag kommit fram till är att till insidan bör jag använda mig av en tvåkomponentsfärg till båt som tydligen ska finnas på bilt*ma, men finns denna i olika färger eller bara i vitt? Och hur fungerar den att måla med och hur mycket går det åt till insidan? Jag vill ju gärna ha min helvit på insidan men svart ca 40 cm upp på väggarna och mellanväggen, går det bra att måla med oljebaserad lackfärg för utesnickerier eller det håller inte? Utsidan ska bli grå tror jag.. men som sagt det får vänta ett par månader.. Vore super tacksam för svar då jag har försökt hitta men inte lyckats.. Vill ju inte förstöra transporten utan den ska ju hålla!
 

Liknande trådar

Fritid Jag har köpt ett dockskåp och det behöver lite fix. Till att börja med behöver jag hjälp med utsidan. Taket är skavt och måste målas om...
Svar
1
· Visningar
2 211
Senast: Cha9
·
Utrustning Tips på vilken typ av färg jag kan använda för att måla utsidan av transporten ( vit) och insidans väggar samt mellanväggen som är blå...
Svar
5
· Visningar
5 706
Senast: Buck
·
  • Låst
Utrustning Har en boj -01 som skulle behövas piffas upp invändigt,bla så tänkte jag slipa mellanväggen,spackla och ha på ny färg,för den är rejält...
Svar
1
· Visningar
904
Utrustning Japp - här ska det målas. Är inte intresserad av vilken färg jag ska välja utan vilken slags färg (typ oljefärg etc.) som man bör...
Svar
1
· Visningar
885
Senast: hannibal
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Hat
  • Barn och djur
  • Baka matbröd - enklare än du tror!

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp