Renovering av släp, så gjorde vi

WOW vad snyggt det blev!!! Och OJ så avundsjuk jag är som inte är så där händig... Jag blev också jättealert när jag såg den jättefina och mycket tydliga webbsajten du gjort!! Att enkelt få se bilderna större när man förde musen över var guld värt!!

Och så en följdfråga! Golvet; hur tjock skiva lade ni som golv?
 
21mm karosseriplywood.

Bra att ni säger till, för då skulle vi kunna lägga till sådant som folk undrar över!

och jag säger bara :love: till sambon som har offrat sig...
 
Kanonbra sida för de som vill försöka sig på renovering. Bilderna visar också på vilket otroligt jobb ni lagt ner. Verkligen välgjort!

Själv skulle jag nog inte kommma på idén att renovera ett gammalt släp, men efter att ha sett er sida så blev man nästan sugen. :)
 
hade vi vetat att det skulle kosta så mycket och ta så mycket tid skulle vi ha köpt ett nytt :smirk:
Fast nu får jag inte byta! men sambon lovade att jag skulle få välja ett sprillans nytt den dagen jag vinner SM! :p
 
Dyrt - ja, men vad hade ni haft om ni lade samma pengar (inköp+renvering) på en annan beg transport?! Hade ni fått tag på nåt som är lika bra och fräscht som det ni har nu? Eller hade det bara varit ett dyrare renoveringsobjekt? :confused:
 
antagligen dyrare renoveringsobjekt...
men samtidigt så har vi bytt saker som man inte hade behävt, utan bara för att vi ville. som tex handsken, den som fanns fungerade utmärkt.
Nu vet vi att vi har ett som är i nyskick!
Men nästa gång det blir dax att byta till boggi som är enda nackdelen med den vi har (att den inte är boggi)... så sa sambon att då köper vi ett helt nytt, han vill inte renovera en till... ett ume blir det då! fast det kommer dröja många, många år :smirk:
 
Handsken var nog bra att byta ändå även om den fungerade. Ofta är de slitna. Det beror i sin tur på att de flesta som kör med släp inte smörjer kulan/handsken. Metall mot metall slits till slut och börjar glappa. Säger inte att just er var så, men det är rätt vanligt på äldre släp.
 
precis vad vi tänkte. sen blev det en snyggare. :smirk:

fast flaklåsen tyckte jag var lite overkill att byta, (de kostade 400 kr/st) men, men nu vet man att allt är i topskick :D
fast vi hade tur oxå! för mina föräldrar kände en plåtslagare som hade en spillplåt som vi fick. Han hjälpte oss att klippa till den och bocka den. :bow:
Så annars hade nog bara rostfria sparkskivorna med en timmes jobb gått på en tusing :crazy:. man ska ha lite tur oxå!!!!

hahhaha, sambon blev dock lite sur när vi premiärkörde hästen i. Det första han gjorde var att skita i den :rofl: som om min häst brydde sig om allt jobb som låg bakom hans släp :devil:
 
Flaklås för 400kr/st ..??? Lät svindyrt. Vart handlar man då? Jag antar att du menar låsen till rampen? De kostar på Jula (tror det är samma modell) 99kr/st.

Eller menar du de som ni på bild visade som svarta och putsade upp? Även kallade boxlås?! De kostar på Clas Ohlson 55kr/st.

Tur bör man ha (tänkte på plåten) men man bör också kolla upp med vart man handlar tror jag..... :smirk:
 
fast jag tror att flaklåsen är köpta på sigam. ska jag vara ärlig så vet jag inte vad de kostar. men på classes tror jag att de kostade runt 3-400 kr. låsen till rampen talar jag om. som jag tyckte att vi kunde ha kvar de gamla :p Det var sambos far som handlade dem, och han har ännu inte givit oss räkningen på allt som han shoppade, eftersom vi väntar tills han har fått tag på allt rostfritt till mellanväggen.
då kanske inte räkningen blir så saftig :smirk:
 
Närmsta byggvaruhus borde ha sånt. K-Rauta, Silvan, Byggmax, Woody, etc....
 
Oj vilket jobb! en i mitt förra stall renovarade också sin men dom hade nått slagsplåttak mkt bra.. men det låter jädrans massa därinne om det regnar...
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
2 728
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 507
Senast: Grazing
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 990
Senast: jemeni
·
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 552
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Uppdateringstråd 29
  • Lösa hundar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp