Bukefalos 28 år!

Renskinn under sadeln.

Marita73

Trådstartare
Jag har beställt ett renskinn till min sällskapshäst då han dels får lite skav av schabrak/ullpad och dels har lite karprygg och behöver något som dämpar lite.

Ska jag ha schabrak också eller räcker det med att lägga först renskinnet mot honom och sadeln direkt på?
 
Jag har beställt ett renskinn till min sällskapshäst då han dels får lite skav av schabrak/ullpad och dels har lite karprygg och behöver något som dämpar lite.

Ska jag ha schabrak också eller räcker det med att lägga först renskinnet mot honom och sadeln direkt på?

Jag har haft bara renkinnet, och så sadeln på det. Men har sett folk som använder vojlock också, för att skydda sadeln har jag antagit...
 
Jag har haft bara renkinnet, och så sadeln på det. Men har sett folk som använder vojlock också, för att skydda sadeln har jag antagit...

Jag brukar ha schabrak över, tycker bara renskinn är lite för fult för min smak

Det går alltså bra med vilket som förstår jag. Utseendet är inte viktigt, vi är ute i skogen och skogsmullar, utan det är funktionen och vad som är bäst för honom som är det viktiga.
Jag får helt enkelt prova och se vad som funkar bäst för just honom.

Tack för svar!
 
Jag har sytt på en filt på mitt renskinn och använder en tunn pad över (westernsadel). Tycker som föregående talare att det är lite för fult med bara skinn.
 
Det går alltså bra med vilket som förstår jag. Utseendet är inte viktigt, vi är ute i skogen och skogsmullar, utan det är funktionen och vad som är bäst för honom som är det viktiga.
Jag får helt enkelt prova och se vad som funkar bäst för just honom.

Tack för svar!

Javisst, det behövs inget över :)
Det är bara jag som är en välmatchad snobb även när jag rider ut och inte möter en käft :laugh:
 
Det går alltså bra med vilket som förstår jag. Utseendet är inte viktigt, vi är ute i skogen och skogsmullar, utan det är funktionen och vad som är bäst för honom som är det viktiga.
Jag får helt enkelt prova och se vad som funkar bäst för just honom.

Tack för svar!

Jag är minimalismens kvinna. Ju färre grejer som ska fixas desto bättre. :D Kör på det som passar er.
 

Liknande trådar

Utrustning Någon som rider med renskinn under sadeln, antingen enbart renskinn eller i kombination med schabrak/annan pad? Hur mycket upplever ni...
Svar
4
· Visningar
616
Senast: Eloise
·
Utrustning Behöver få lite tankar från er andra. Har haft min häst i några år nu, varje vinter får han mindre slav/små sår på haserna (har varierat...
Svar
3
· Visningar
289
Senast: sweep
·
Utrustning Hej! Innan massa kommentarer att ta ut sadelutprovare, jag ska det men vill bara kolla om det finns möjlighet att rida öht med...
Svar
0
· Visningar
363
Senast: liiinnea
·
Utrustning Känner mig lite omodern nu, men har börjat fundera på att köpa thermoridbyxor som komplement till de riktigt kalla dagarna. Jag går i...
2
Svar
22
· Visningar
1 424
Senast: Buongusto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp