Repgrimma.

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare eriica-o21
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 11
  • Visningar Visningar 1 042
E

eriica-o21

sitter o funderar på om man kan göra en repgrimma själv, man kan ju göra en massa annat själv så min fråga är:

Kan man göra en repgrimma ?:d

Sv: Repgrimma.

Jag har=)

Det var inte så svårt, någon hade en beskrivning och sen satte vi oss i stallet och knöt:)
JAg hade pappas gamla båtlinor så det kostade dessutom inget.
Tyvär har jag inte beskrivningen men den borde finnas på nätet.

Dorinda: var de svårt att knyta ? har du ingen bild så man får se hur de blev ?

_Runway_ : tack för beskrivningen :) :D

och vad för rep ska man ha? och vart köper man de ?:idea:

Jag har gjort några st. Jag köper rep på repslageriet här i stan, de gör rep osv för båtar o har allt möjligt. Köpte kör-tömmar för tömkörning billigt där o mindre rep så jag kan göra egna grimskaft o koppel till hunden o vad man nu vill göra.

Vet ej om något dylikt finns i Väserås, Norrköping har ju en hamn. Det rep jag köpt innehåller kevlar till repgrimman, men det finns annat o i olika färger, hamparep o allt vad man nu vill ha. Kolla upp hur det ser ut i din stad.

Det var inte så svårt, jag hade samma beskrivning som det var länkat till i tråden. Men utan all text utan bara två av bilderna.

Har tyvär ingen bild. Fördelen med att knyta själv är att det blir lättare att anpassa storleken efter hästen än om man köpt en färdig.

*kl*

Jag har knutit mina av flaggstångslina.. billigt o bra. :)
Jag har dock knutit mina enligt annan modell än den länkade ovan.. tycker fiadorknuten är jobbig. ;)

Har knutit om en köpt grimma men blev totalt galen av att försöka få till fiadorknuten och fick ge upp till slut. Gjorde en vanlig öggla istället

det var väldigt svårt jag fick inte ihop det:smirk:
men jag ska försöka en gång till:)

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag gör ibland repgrimmor på fritiden i hopp om att en dag kunna öppna och sälja hållbara grimmor av bra kvalitet. Har lagt massvis...
Svar
5
· Visningar
635
Senast: morgaine
·
  • Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
5 101
Senast: Görel
·
Utrustning Jag har oturen att ha tre hästar med olika aptit och näringsbehov i hagen. I dagsläget går det inte att dela hagen och det funkar...
Svar
6
· Visningar
468
Utrustning Jag har aldrig ridit i något annat än klassiska säkerhetsstigbyglar med gummiband (jo, ett par plaststigbyglar av enklaste snitt utan... 2 3
Svar
49
· Visningar
3 246
Senast: Capybara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka