Resa i vinter.

YaHilweh

Trådstartare
Sambon och jag pratar om att resa någon vecka eller två i vinter. Men vi är inte helt säkra på vart vi vill resa.
Våra krav är sol, bad och värme. Hyfsat billigt men INTE Egypten, vi har båda vart där i olika omgångar men ingen av oss vill tillbaka.

Vi är båda sugna på Indien eller Usa, men har bestämt att Indien blir när jag är klar i skolan och Usa är i nuläget inte okej för vår ekonomi.

Så, vart har ni rest och vad kan ni tipsa om?
Vi vill resa någon gång mellan November (ev. början på oktober) och Februari.
 
Kanarieöarna?

Ma och Pa var där i vintras och då hade dom snö (förvisso på en tur i bergen) och vattnet var nästan för kallt för att bada. Så jag är tveksam till det, men har förvisso aldrig vart annat än i Egypten och Usa. Vad gör Kanarieöarna värt att åka till? :)
 
Det är varmt och soligt den tiden på året ni vill åka :p
Nä men vi var där över jul förra året och hade ca 22-25 grader och sol hela veckan.
 
Vi har nästan bestämt oss för en vecka på Fuerteventura, mest för att min sambo vägrar Teneriffa som jag annars gillar.
Så jag rekommenderar Teneriffa (jo, det ligger snö på vulkanen, men det märks inte på lägre höjd) och då framförallt huvudstaden Santa Cruz som är en supertrevlig stad!

Vi var annars i Mexico i vintras och det rekommenderar jag gärna :)
 
Mexico har vi inte ens tänkt på. Är det dyrt?
Det måste va ett riktigt häftigt land att besöka?

Vi har nästan bestämt oss för en vecka på Fuerteventura, mest för att min sambo vägrar Teneriffa som jag annars gillar.
Så jag rekommenderar Teneriffa (jo, det ligger snö på vulkanen, men det märks inte på lägre höjd) och då framförallt huvudstaden Santa Cruz som är en supertrevlig stad!

Vi var annars i Mexico i vintras och det rekommenderar jag gärna :)
 
Sambon och jag pratar om att resa någon vecka eller två i vinter. Men vi är inte helt säkra på vart vi vill resa.
Våra krav är sol, bad och värme. Hyfsat billigt men INTE Egypten, vi har båda vart där i olika omgångar men ingen av oss vill tillbaka.

Vi är båda sugna på Indien eller Usa, men har bestämt att Indien blir när jag är klar i skolan och Usa är i nuläget inte okej för vår ekonomi.

Så, vart har ni rest och vad kan ni tipsa om?
Vi vill resa någon gång mellan November (ev. början på oktober) och Februari.
Gambia är solsäkert och hyfsat pris
 
Mexico är lite som nån slags miniatyr-USA på många sätt tyckte jag, samtidigt som mexikansk kultur känns ganska stark.

Det är ganska billigt, framförallt om man kommer från turiststråken. Vi åkte runt och var även i Guatemala som var helt fantastiskt - och såklart ännu billigare.

Jag kan inte spanska, men iaf Yucatan-halvön känns ganska turistanpassad så jag hade gärna åkt runt en rundtur till.
 
Hoppar på denna tråden om det är okej, TS?
Jag och maken tänkte också ut och resa, i november-december. Vi vill ha varmt klimat (badvänligt) och närhet till natur, så inga storstäder. Hyfsat billig mat och dricka, gärna. Jag har bott på en av Kanarieöarna och besökt ett par av dem tidigare, så det känns inte intressant.
Budget är lite svårt att säga då vi fortfarande sparar, men i dagsläget har vi drygt 10' och hoppas väl kunna dubbla det innan det blir resdags. Reslängd minst en vecka, maken kommer skriva uppsats då men jag hoppas kunna övertyga honom om att vi kan vara borta i 2 veckor :angel: Jag kommer ha semester att ta ut från jobb, så det är inga problem.

Några tips eller idéer?
 

Liknande trådar

Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 655
Senast: fejko
·
Fritid Jag börjar bli sugen på att ta med resten av familjen på en resa i höst/vinter för att vara helt lediga tillsammans ett tag. Innan vi...
Svar
4
· Visningar
408
Senast: Amk
·
Äldre För att inte kapa cheries tråd så skapar jag en egen. Jag och sambon är sugna på att resa bort i november/ december 2015 och kan vara...
Svar
9
· Visningar
707
Senast: Gabbi
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok 2016 var året då jag äntligen fick ett hem. Tidigare hade jag bara haft bostäder, högst osäkra sådana och med resultatet att jag fick...
Svar
0
· Visningar
2 062
Senast: Magiana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 29
  • Bra familjehund? Rasvak😇

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp