Resa till Storbritannien

Vad underbart att du bestämt dig för att åka @Poisonous! Jag hoppar in för att önska dig lycka till, och passar samtidigt på att tipsa om jobbsidan www.reed.co.uk där det finns otroligt mycket jobb i alla möjliga olika kategorier. Skapa en profil där, lägg lite tid på att fixa ihop ett bra CV och ladda upp det på sidan så är du synlig för företag som söker folk, samtidigt som du kan leta jobb själv. Brittiska CV:s är dock lite annorlunda både vad gäller layout och innehåll (åtminstone jämfört med de svenska jag har lärt mig), så det kan vara värt att kolla in mallen på den här sidan så det blir rätt! http://www.reed.co.uk/career-advice/blog/2012/august/cv-templates-and-tips
 
Wales är underbart! Och alla människor är så trevliga!
Åk och njut, och se det som ett äventyr!

* Jenny *
 
En sak jag tänkte på.
Det här med vätskor på planet. Gäller det bara handbagaget?
Jag dör om jag måste lämna min nagellackskollektion hemma xD

Packa gärna ömtåliga saker i ditt incheckade bagage i nåt lite stötdämpande. T.ex. kan man vira in det i en handduk som man ändå tar med sig. Kul att du gör detta är övertygad om att du får enl upplevelse för livet !
 
Tankte gora en liten uppdatering.
Nu befinner jag mig har i Cardiff, efter en oerhort lang resa *fniss*
Kopierar lite text fran min blogg

"Nar det ar min tur att checka in vaskan sa blir tjejen i disken forvirrad for de sades att min vaska skulle direkt till Cardiff medan jag skulle byta pa heathrow.
Men hon sa att de va lugnt.
Sa.. Jag kommer fram till heathrow och istallet for att odsla tid vid baggaget gar jag och fragar efter vart mitt bagage kan ha tagit vagen.
Han ber mig fylla i en rapport om forlorat bagage sa jag gor det, sedan ber han om adressen, vilket jag inte hade. Kollar pa telefonen, helt dod. Som tur var fanns Josh nummer pa skype sa manniskan fick ringa honom och jag skulle fa honom till att bokstavera adressen, men jag var sa blockerad av stress att jag inte forstod naganting. Killen vid disken fick ta over och fick adressen, Sedan fick jag springa upp till en informationsdisk och fraga dom hur jag skulle komma till taget, Dom skickar ner mig under marken och dom dar skickar upp mig igen till bussarna.
Busschaufforen skickar tillbaka mig till underjorden for att ta London Express. Vid det har laget hade jag redan missat mitt tag sa jag forsokte lista hur jag skulle ta mig vidare.
Sa jag tar taget till Paddington och fragar en kille dar, han sager att nasta tag gar vid 18,45 sa jag far tid att andas, ringa nagra samtal och ata lite. Sedan borjar jag leta efter min plattform sa killen kommer och pekar ut det. Nu var jag antligen pa taget pa ratt vag."

Sa kort sagt blev det lite turbulent. Men vaskan har kommit och jag borjar finna mig lite till ratta.
Tycker det ar extremt svart att forsta folk eftersom de dels pratar fort och dels med valdigt mycket dialekt.
Har tagit ett par dagar ledigt men nu i veckan ar det dags att borja fixa alla praktiska saker, sa som bankkonto, statistiska nummret, arbetsformedlingen, sjukforsakring osv.
 
Tankte gora en liten uppdatering.
Nu befinner jag mig har i Cardiff, efter en oerhort lang resa *fniss*
Kopierar lite text fran min blogg

"Nar det ar min tur att checka in vaskan sa blir tjejen i disken forvirrad for de sades att min vaska skulle direkt till Cardiff medan jag skulle byta pa heathrow.
Men hon sa att de va lugnt.
Sa.. Jag kommer fram till heathrow och istallet for att odsla tid vid baggaget gar jag och fragar efter vart mitt bagage kan ha tagit vagen.
Han ber mig fylla i en rapport om forlorat bagage sa jag gor det, sedan ber han om adressen, vilket jag inte hade. Kollar pa telefonen, helt dod. Som tur var fanns Josh nummer pa skype sa manniskan fick ringa honom och jag skulle fa honom till att bokstavera adressen, men jag var sa blockerad av stress att jag inte forstod naganting. Killen vid disken fick ta over och fick adressen, Sedan fick jag springa upp till en informationsdisk och fraga dom hur jag skulle komma till taget, Dom skickar ner mig under marken och dom dar skickar upp mig igen till bussarna.
Busschaufforen skickar tillbaka mig till underjorden for att ta London Express. Vid det har laget hade jag redan missat mitt tag sa jag forsokte lista hur jag skulle ta mig vidare.
Sa jag tar taget till Paddington och fragar en kille dar, han sager att nasta tag gar vid 18,45 sa jag far tid att andas, ringa nagra samtal och ata lite. Sedan borjar jag leta efter min plattform sa killen kommer och pekar ut det. Nu var jag antligen pa taget pa ratt vag."

Sa kort sagt blev det lite turbulent. Men vaskan har kommit och jag borjar finna mig lite till ratta.
Tycker det ar extremt svart att forsta folk eftersom de dels pratar fort och dels med valdigt mycket dialekt.
Har tagit ett par dagar ledigt men nu i veckan ar det dags att borja fixa alla praktiska saker, sa som bankkonto, statistiska nummret, arbetsformedlingen, sjukforsakring osv.
Heja dig!
Fortsätt gärna uppdatera!
 
Hoppas du kommer trivas. Jag drömmer själv om att flytta till uk en dag.

Vad hände med din fina hund förresten?
 
Nar min sambo och jag separerade och gick skiljda vagar sa beholl han hunden, Jag flyttade hem till mina foraldrar och min mor ar allergisk =(
 
Lite bilder fran gardagen.
Vi besokte ett "arcade" och fairground.




Sa sjukt roligt! Och for mig som ar uppvaxt i en liten by var detta helt galet!


Valkommen till GB!
Walesarna kan ha ganska stark dialekt, men du vanjer dig sakert snart! Kommer ihag nar jag flyttade t York och delivery mannen fran ASDA kom - gammal Yorkshireman med stark dialekt - jag forstod knappt vartannat ord! Dessutom kampade jag med vissa uni kamrater med starka dialekter. Men det gar over!

Lycka till med allt praktiskt, hoppas du hittar ett jobb och far chans att uppleva den fantastiska Walesiska landsbygden!
 
Haha ja nog har dom det alltid, forstar knappt halften av allt som sags till mig, sa jag bara ler och ursaktar mig om vartannat, haha.
Men de gar battre och battre.
Har fatt intervjun till mitt NI nummer nu sa 25e augusti ar de dags. Sedan kan jag skriva in mig och soka jobb
 
Haha ja nog har dom det alltid, forstar knappt halften av allt som sags till mig, sa jag bara ler och ursaktar mig om vartannat, haha.
Men de gar battre och battre.
Har fatt intervjun till mitt NI nummer nu sa 25e augusti ar de dags. Sedan kan jag skriva in mig och soka jobb

Du behöver inte NI-numret för att söka jobb, det är bara att tuta och köra (om du vill då, alltså :)).
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kemisk kastration?
  • Katter och spädbarn

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp