Resår gjord?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Hammond
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 929
H

Hammond

Hei!
Jag skall köpa en ny sadelgjord till pållen och vill ha en med resår i.
Men jag finner ingen relativt billig gjord med resår i båda ändar och då är alternativet, resår i ena änden.

Vad anser ni om detta?

Bra, dåligt?
Omjämn belastning?

Osv.

Malin

Sv: Resår gjord?

Jag tycker inte om med resår i ena änden, trycket blir ojämt.

Nu vet jag inte vad du menar med billig eller vilket material du vill ha på gjorden.

Material spelar inte så stor roll. Dock är hon lite känslig runt magen så gärna något som är 'bra' för det.
Det skall vara till en allround sadel.

Billig, alltså inte för flera hundra lappar (den billigaste jag hittat kostade 500spänn och jag har inte riktigt råd med det för tillfället)

Jag har en i sympatex tror jag det heter, den kan ha kostade kanske 150-200 :-.
Jag har för mig att dom har haft en hyfsat billig på Hööks men den billigaste jag hittar där med resår i båda ändar kostar 349:-

jag har en gjord med resår i båda ändar köpt på lantmanna/granngården för ca. 270:- tror jag den kosta :)

sympatex gjordarna r trevliga o billiga. Kolla beg annars. Självklart resår i bägge ändar.

Liknande trådar

Utrustning Min ryktväska faller snart i småbitar och behöver bytas ut. Finns ju rätt många olika varianter att välja mellan, hoppas att buke som... 2
Svar
25
· Visningar
1 737
Senast: Edla
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 448
Utrustning Jag skulle behöva köpa en ny sadelgjord men det tar emot, fasiken vad dyra de är 😝 Vi har just nu en Eric le Tixerant (dressyr) gjord...
Svar
4
· Visningar
935
Senast: Oknytt
·
Kläder & Bli fin Vi gjorde misstaget att köpa en förlovningsring som bara var guldpläterad så den är rejält avskavd redan efter 1,5 år så vi funderar på...
Svar
18
· Visningar
1 433
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka