Rethosta, blir GALEN!

Energi

Trådstartare
Börjar tillfriska från influensa men igårkväll började hostan från helvetet. Jag får andnöd och det gör så sjukt ont att hosta. Och jag får inte sova en blund.

Jag behöver något utskrivet så jag får sova men nu är ju vc stängt. Hur gör en? Eller är det bara att stå ut över helgen?
 
Choklad! Funkar faktiskt väldigt bra! Förr-förra gången jag låg med hosta, halsont och förkylning kurerade jag det med marshmallows, choklad, te med honung + också ett "morgonglas" (tar fortfarande) med ljummet vatten, honung, pressad citron och gurkmeja. Good shit!
...här fanns bra tips på huskurer (underskatta inte huskurer :) ) bland annat chokladen :D
http://rethosta.se
 
Börjar tillfriska från influensa men igårkväll började hostan från helvetet. Jag får andnöd och det gör så sjukt ont att hosta. Och jag får inte sova en blund.

Jag behöver något utskrivet så jag får sova men nu är ju vc stängt. Hur gör en? Eller är det bara att stå ut över helgen?

Jourcentralen?
 
Choklad hade varit asnajs.. om jag hade känt någon smak.

Tack för tipsen! Det mesta är prövat, det är nog bara receptbelagd medicin som hjälper just nu.
Smaken behöver du inte, det är ämnena du ska åt...men jag förstår vad du menar, choklad är ju gott :D
Ring och kolla med 1177 ifall det finns något öppet? Jourcentral eller så?
 
Smaken behöver du inte, det är ämnena du ska åt...men jag förstår vad du menar, choklad är ju gott :D
Ring och kolla med 1177 ifall det finns något öppet? Jourcentral eller så?

Läste att det skulle vara så mörk choklad som möjligt, då är det bara en fördel att inte känna smaken!

Aah jag hatar 1177.. Jourcentral.. visst är du från Uppsala också? Är det närakuten då eller?
 
Är det bättre om du försöker sova sittande? Så att du får lite vila nu under långhelgen iallafall. Vissa hostor blir värre av att man ligger ner.

Svårt att säga.. Jo lite bättre blir det nog, men inte tillräckligt bra för att jag ska få sova tyvärr.
 
Läste att det skulle vara så mörk choklad som möjligt, då är det bara en fördel att inte känna smaken!

Aah jag hatar 1177.. Jourcentral.. visst är du från Uppsala också? Är det närakuten då eller?
Ja precis! Närakuten! Och jag har bara goda erfarenheter av dem så hör av dig dit du :)
 
Torr/rethosta är väl den oslemmiga typen? Då borde det funka...men näe usch för att äta choklad med slemhosta :eek:

Hehe läser inte mina egna inlägg ordentligt. Nä för mig gäller det oavsett hosta, är det torrhosta blir det slemmigare och det känns som att jag ska andas in chokladslemmet när jag kippar efter andan. Men fungerar det för andra är det ju bra!
 
Hehe läser inte mina egna inlägg ordentligt. Nä för mig gäller det oavsett hosta, är det torrhosta blir det slemmigare och det känns som att jag ska andas in chokladslemmet när jag kippar efter andan. Men fungerar det för andra är det ju bra!
Åfy. Jag vet inte om det kanske är en del av tanken? Att få slem så att man kan få ut slemmet?
Hua...det kändes inte trevligt att skriva så :D
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Dotterns rethosta (utan förkylning) vill inte släppa. Det är framförallt nattetid det är jobbigt - hon får sova ett par timmar, bara...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
2 276
Senast: fejt
·
Kropp & Själ Bet mig själv i kinden väldigt rejält för några dagar sen. Det är väldigt svullet och gör rejält ont. Har svårt sova pga smärtan, för så...
2 3
Svar
56
· Visningar
3 636
Senast: VLMF
·
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 374
Senast: tuaphua
·
Gravid - 1år Jag behöver hjälp för håller på att bli galen. Min 3 månaders bebis sover så dåligt på nätterna. 1 natt på en 14 veckors period är...
2
Svar
23
· Visningar
1 397
Senast: G-uldlock
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Bra hörlurar
  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Jag gpr sönder

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp