Retro look?

• Western
  • Trådstartare Trådstartare Limen
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 1 009
L

Limen

Är det väldigt modeinriktad klädsel på tävlingar? Kan man ha showkläder som har ett större antal år på nacken utan att domaren tycker att man ser "out of date"? Jag har sett kläder på Ebay som jag vet är lite äldre men jag vet inte om det är någon idé att buda på det. Jag kanske blir utskrattad:o av domare och medtävlare med allt för mycket retrokläder? Typ väldigt storblommiga västar? Klart att man kan, men man ska ju känna sig bekväm också. Jag har inte varit ute på tävling så jag vet inte hur det brukar se ut.

Sv: Retro look?

Jag tror inte du blir nerdömd pga icke moderna kläder. Det ska vara snyggt och prydligt, sen hur man väljer att matcha och se ut är upp till var och en. Jag har ingen som hälst koll på modeflugor inom hästeriet så jag har på mig det jag tycker är snyggt och trivs i!

mmm, då ska jag se om jag kan buda hem något trevligt:)

buda på! domaren sätter inte betyg på modernt/icke-modernt, men vill se att det är rent, prydligt, rätt storlek, genomtänkt, matchande till häst etc. Det varierar väldigt mellen olika klasser hur viktigt detta är. Men är förstås utan betydelse, om man inte har en vältränad häst. Det beror inte på klädseln att man blir placerad efter ett annat ekipage. Men om man känner sig snygg, så utstrålar man en större säkerhet, och då ger man ett bättre intryck.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Fågelobservationer
  • Flytta med utekatt
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Tillbaka