Rex -dressyr sadeln!

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare moonlightgarden
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 801
M

moonlightgarden

Är det någon som har denna sadel eller provridit i den? Jag undrar över hur djup det är och om det eventuelt går att hoppa ganska så bra i den nämligen.

Ponnyn min har börjat tävla dressyr nu så jag funderar på att sälja min gamla sadel å köpa en ny stubben, troligtvis dressyren men eventuelt allrounden om dressyren är svår att hoppa i. Är inte så nöjd med min nuvarande sadel, den har nämligen inte särskilt bra stöd för bennen och känns i allmänhet lite jobbig eftersom att jag inte är helt nöjd med den.

Sv: Rex -dressyr sadeln!

Ingen som vill svara tydligen?

Den är ju som en vanlig dressyrsadel, så jag skulle inte rekommendera den om du vill kunna hoppa också. Vi har sadeln till vår ponny, men har ytterligare en allround som används vid hoppning.

Ah, okej. Då vet jag. Tack för svaret.

Liknande trådar

R
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 155
Senast: Blyger
·
Utrustning Varning för novell! Min ponny/häst har världssvår rygg och vi hittar inget som ligger bra.... Han är nu ganska omusklad, speciellt...
Svar
17
· Visningar
4 324
Senast: lillamy73
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare... 2
Svar
38
· Visningar
12 945
Senast: QueenLilith
·
Hoppning Hej! Jag har inte hoppat direkt regelbundet sen vår hopp-läromästare togs bort akut för säkert 8-9 år sedan. Med henne tränade och...
Svar
4
· Visningar
1 812

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka