• Western
  • Trådstartare Trådstartare Foxen
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 36
  • Visningar Visningar 4 010
F

Foxen

Läste till min förtvivlan på RHA:s hemsida

"Efter samtal med High Chaparall ang Ranch Horse Classic 2009 har parken tyvärr avböjt fortsatt sammarbete med RHA. Vi vill tacka High Chaparall för 5 fantastiska år som vi har sammarbetat och där vi tillsammans har utvecklat en enastående tävling" :cry::cry::cry:

Det som var en sådan härlig kombination, ta med sig barnen på roligheter samtidigt som morsan fick kolla på hästtävling.
Måste säga att jag tycker att det är korkat av Chappen att hoppa av.:mad:

Sv: Rhc

Ja vad skall man säga. HerreGud
Man kan säga att den som sitter på två stolar förr eller senare kommer att välja den ena.:angel:

(För stunden förkunnar både HC och RHA på respektive hemsida att de kommer att arrangera RHC 2009, av allt att döma oberoende av varandra... )

Senast ändrad:

Blir lite förvirrad... kommer det finnas två Ranch Horse Classic tävlingar 2009? En i regi av RHA och en i regi av Team RHC/Chappen?
Vem har rättigheterna till namnet?

Tragiskt.
Utan föreningar och ideella krafter så dör ridniningen och möjligheten för människor att utföra sin sport.
Sedan att det aldrig skall gå att göra något framgångsrikt utan att det skall sluta i krig gör en gråtfärdig.

Ingen aning. Kan bara instämma i det Snubbelfot säger: ”För stunden förkunnar både HC och RHA på respektive hemsida att de kommer att arrangera RHC 2009, av allt att döma oberoende av varandra...” Hur det blir får vi väl se tids nog.

*kl*

För min del så är RHC Chappen, kommer det sen en liknande tävling på annat håll så inte blir det samma sak, MEN det innebär för den skull inte att det blir en sämre tävling, så förhoppningsvis kommer vi till nästa år att ha FLER bra tävlingar!!!

Ja, lite förvirrande är det allt, det måste jag säga men ingenting varar ju för evigt.

Givetvis är det väldigt tragiskt att de ska gå skilda vägar eftersom det var så mycket mer än bara tävling den helgen, det var ju så mycket runtomkring.

Om man ska se något positivt i det hela så är det ju att vi får ytterliggare en tävling att åka på, både som deltagande och som publik.
Och det är ju inte fel, bara båda blir såpass lockande att det bibehåller sin "storhet".

Som jag tytt det som så kommer RHC på Chappen vara i stort sett samma evenemang (såvida inte folk bojkottar) och tävlingen bibehålls som den är i stort sett.
Att båda "lagen" har samma namn på sina tävlingar är dock lite förvirrande.

*kl*

För min del så är RHC Chappen, kommer det sen en liknande tävling på annat håll så inte blir det samma sak, MEN det innebär för den skull inte att det blir en sämre tävling, så förhoppningsvis kommer vi till nästa år att ha FLER bra tävlingar!!!

Håller mid dig - RHC är Chappen för man åkte ju inte bar dit för westerntävlingen utan hela stämningen, för hela familjen. För oss blev det så att barn och barnbarn kom upp och "hälsade" på oss på lördagen samtidigt som de upplevde både High Chapparral och en westerntävling. Rena släktträffen.
Hoppas att du får rätt i din positiva syn att detta kan ge oss ytterligare en bra tävling samtidigt som Chappen finns kvar, oavsett namn.

Dom drivenda kräfter för Chappis dagen komma att vara kvar som Ranch Horse Classic och komma att fixa en finn Rodeo Fest nästa år :banana:
Var RHA ska har sinna tävling och vad det bli för en blir intresant att se.
One thing is for sure,
Ranch Horse Association SHOT THEMSELVES IN THE FOOT BIG TIME!!
Arizona

Dom drivenda kräfter för Chappis dagen komma att vara kvar som Ranch Horse Classic och komma att fixa en finn Rodeo Fest nästa år :banana:
Var RHA ska har sinna tävling och vad det bli för en blir intresant att se.
One thing is for sure,
Arizona

Jag tycker inte att det är roligt att föreningsvärlden alltid skall "skjuta sig i foten" genom att kriga.
Hoppas som andra att resultatet mot alla odds skall bli två kanon tävlingar och de inte fäller krokben på varandra (eller skjuter varandra i fötterna)

Senast ändrad av en moderator:

Kan du utveckla det?

I och med den uppkomna situationen - en (såvitt jag förstår) mer eller mindre ideell organisation och en strikt kommersiell organisation som båda hävdar att de kommer att arrangera en tävling med identiskt namn - kan man kanske säga att röran från i somras har flyttat ut till föremål för publik diskussion från att ha varit en intern klubbangelägenhet.

Jag är intresserad av bakgrunden till läget. Vem tog initativet till RHC; RHA eller HC? Vilken organisation har varit drivande i projektet genom åren? Har RHA varit eniga i arbetet med RHC, eller har det i praktiken varit en utbrytargrupp som jobbat tillsammans med HC? Har någon varumärkesskyddat namnet? Har någon som vet lust och ork att förhållandevis objektivt förklara turerna?

Kan du utveckla det?

I och med den uppkomna situationen - en (såvitt jag förstår) mer eller mindre ideell organisation och en strikt kommersiell organisation som båda hävdar att de kommer att arrangera en tävling med identiskt namn - kan man kanske säga att röran från i somras har flyttat ut till föremål för publik diskussion från att ha varit en intern klubbangelägenhet.

Jag är intresserad av bakgrunden till läget. Vem tog initativet till RHC; RHA eller HC? Vilken organisation har varit drivande i projektet genom åren? Har RHA varit eniga i arbetet med RHC, eller har det i praktiken varit en utbrytargrupp som jobbat tillsammans med HC? Har någon varumärkesskyddat namnet? Har någon som vet lust och ork att förhållandevis objektivt förklara turerna?

Håller med dig, skulle vara intressant att få svar på dina frågor. Bara av ren nyfikenhet för att RHC kommit att ligga en varmt om hjärtat som arrangemang.

Kan du utveckla det?

Har jag fel för non säjer till!
Initative tager för att ördna Chappis tävling var Ulf Övenhed som var ördförenda in RHA for en del år sen. Det var han som hade kontackt med Chappis, + han ördna med ko training med Per Larsson för medlemerna och andra activitet.

Ranch Horse Classic är själva tävling på Chappis, det är igen föräning så mycket som jag vet, men det verka att komma att bli.
Ulf och vissa andra har lagt ner mycket tid båda föra - under och efter tävling så allt ska flyta och fungera.
På valdig kort tid vissa det sig att vara en lönenda affair för alla, alla kunda tävla, family semeste, fri entra for medlemerna.

Värför det gamle leding bli osams, sa upp sig och sen rösta in sig själv igen på en extra års mötet kan spekuleras! säken är den att dom som var mest active och har kontackt med Chappis sa "Up You´s! vi kan fixa en Chappis Tävling utan er, vi bygga en ny klubb RHC och allt bli som det har varit dom sista åren, igen komma att drabbas och den ny själv väld RHA styrelse folk kan leka i sin egna sand låda.

Jag änta att det nya klubben komma att erbuda sina medlemar gratis entré till sina tävling. Information komma nog snart.
Arizona

Förhoppningsvis får vi två bra kossetävlingar -09, ingen önskar en pajkastning på ett nätforum så det är beklagligt att läsa vissa inlägg här. Jag vill bara poängtera att den styrelse som nu sitter i RHA röstades in av ett ENIGT årsmöte och de som slarvat med medlemmarnas pengar hamnade utanför!!
Om någon vill veta vad som verkligen hänt så finns jag på jan@rha.nu

Har RHA-bubblan spruckit?

Under flera år har RHA framstått som sveriges främsta förening. Efter det extra årsmötet har sanningen visat sig. I föreningen finns en handfull aktiva ryttare. Ingen tävlar för RHA. De flesta av de 400 medlemmarna är med för att få fri entre på High Chaparral för man sparar 1000 kr.Dom funktionärer som arbetat på tävlingen är inte med i RHA. Bara 10 stycken.

De i styrelsen som lämnade RHA och tydligen startat en ny förening visste nog vad de gjorde.

Nu är du nog ute och cyklar.....

Jag är med i Rha men inte för att få fri entré till Chappen, det får man ju oavsett vilken klubb man är med i , bara den är ansluten till Wras...

Tycker att föreningen tänker i rätt banor iallafall om det stämmer som står på hemsidan.

Angående konflikten så handlar det som så ofta om att olika personer tycker olika, därmed inte sagt att någon har rätt och en annan fel, det finns ju alltid olika aspekter av saker och ting.

Förhoppningsvis kommer saker och ting nu att lösa sig till det bästa med två bra tävlingar istället för en..

Jag funderade faktiskt på att åka ner på mötet, men det kändes lite tufft att köra 80 mil själv på en dag för ett möte, så det bidde inget av denna gång, sorry!!!

Liknande trådar

Western Jahapp. Här har man gått och varit sprudlande glad för att Ranch Horse Classics blev av trots allt krångel mellan RHA och High... 3 4 5
Svar
86
· Visningar
6 619
Senast: SKOGSRÅA
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Senast tagna bilden XVI
  • Oseriös avel 2023