Rid-insektstäcken, någon med erfarenhet?

Sv: Rid-insektstäcken, någon med erfarenhet?

KL

Jag har både ett Jacson (som ska säljas) och ett nytt HW amigo. Passformen är bättre på Amigo men helt ok på Jacson också. Skaver inte. Vi har inte så mycket broms men en massa andra flygande monster som inte biter igenom täcket. Eller det är en klart mindre andel iaf.. Hästarna är lugna och fina till skillnad från när dom ä utan täcke. Jag kan verkligen rekomendera ett.

Min har 140 i HW annars och har M i ridtäcket och det sitter perfekt. Kan försöka ta bilder senare..

Fota gärna! Funderar på att köpa ett AMIGO och du har väl också en welsh cob (?). Min drar dock bara 6,0 (130-135), undrar om S blir för litet.

Det finns inte så mycket nytt. Bara HW vad jag har hittat. Leta bland beg och tradera så kanske du hittar något. Annars googla på Amigo fly rider så hittar du vart dom säljs.

Lycka till!

Foto kommer här:

Flugridtacke.jpg

Och på tyget:

81055_1310394038.jpg

HannaZ

Ja jag har också en welsh cob (tror jag) och M funkar som sagt bra på honom. Jag vet inte hur stor skillnad det är på storlekarna men det kan bli trångt i halsen med ett mindre. Längden klarar du nog med ett S.

Jag har nyss beställt ett Amigo täcke till ridning, och har ett modifierat Bucas till körning, har klippt av det på mitten och sytt om det lite så det bara täcker rumpan, funkar finfint, han är märkbart mindre irriterad.
Har dock inte extremt mkt broms men det kan vara skönt att slippa de som finns! :)

Jag använder sedan förra sommaren ett ridtäcke från fedimax.

Är helnöjd med det. Inte ens bromsarna tar sig igenom.
Det är dubbelt lager med nät.

1473.jpg

1474.jpg

Liknande trådar

Utrustning Jag har idag en Cheval liberte 2002XL som jag köpte billigt och tänkte fixa till. Nu har flera saker fått mig att inse att jag kör den... 2 3
Svar
49
· Visningar
3 296
Utrustning Jag vill gärna veta mer om bomlösa sadlar då jag inte har någon erfarenhet av dessa. Är de skonsammare mot hästen i jämförelse med en...
Svar
2
· Visningar
186
Utrustning Någon som har en bra säkerhetsväst till rimligt pris att rekommendera? Gärna runt 1500:- ☺️ Har inte så mkt erfarenhet av västar men...
Svar
1
· Visningar
270
Senast: Fiorano
·
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
8
· Visningar
630

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka