Rida för tränare!

F

frust_frust

Vad kostar det ungefär att rida privat för en tränare instruktör. 1-2 ggr i veckan, varje vecka. Det är ingen speciell inriktning jag tänker mig utan mer en tränare som kan korigera visa fel och sånt som man kan börja göra, även utvecklas lite inom hopp, dressyr. Stockholmsförort
Helst så vill jag att han hon kommer till mig och har lektionen.
 
Jag betalar 200:- för 45min, tränaren åker då till mig men han har väl knappt en mil att åka. Dressyrtänare, dömer upp till Msv, Småland.

//jo7 :bump:
 
Räkna med att det kan kosta 300:- och har du inget ridhus så lär lektionerna frysa inne när kylan kommer.
 
Tack för era Svar!
Hur ofta tränar ni inför en tränare? Varje vecka eller känns det bra med 2-3 ggr i mån?Undrar :D
 
jag tränar privat för tränare 1gång i veckan och hon tar 150 för 45min men oftast rider vi 60 iallfall.
 
Jag försöker rida för min tränare i gång i veckan men ibland kan det gå längre tid emellan. Hon tar 100kr för en timme och då kommer hon ut till mig. Rider oftast endast 30 min då min häst är ung och inte orkar koncentrera sig en längre tid. då kostar det 50 kronor!
 
Jag tränar ungefär varannan vecka. 30 minuter kostar 223 kr + ridhusavgift 50 kr. Dessutom åker jag fem mil enkel resa, så det kostar en del - men det är det värt!

Utöver detta åker jag på kurser då och då. Detta är en gång/termin och varje kurs kostar ca 2000. Denna höst skall jag på en extra kurs, men den blir betydligt billigare då den arrangeras hemma i vårt stall.

Anneli
 
Min tränare kostar 150kr/h om man rider själv...men jag tränar inte alls ofta, sist var i slutet av juli.
Jag tvlar La dressyr, Lb hoppning och lätt fälttävlan med vinster o plac.
Mvh Lisa
 
Jag betalar 350:- för en timme, B-tränare i dressyr. Åker dit med hästen, hon har eget ridhus + utebana.

Många förfasar sig över priset, men jag tycker att det viktigaste är vad du får för pengarna. I mitt fall tycker jag att min tränare är värd varenda krona. Och om tänker på att hon betalar skatt och sociala avgifter blir inte timpengen något att skryta över.
 
privat skulle jag tänka mej 200-400 kr

Själv tränar jag med 5 andra ryttare (3 i varje grupp) 1 timme/vecka.Jag betalar endast 100 kr.Jag får ändå ut mycke på lektionerna tycker jag och trivs super med Tina!!!

Har haft måånga olika tränare bla en jätteducktig dressyr tränare och en hopptränare!!! fast dom hade inte tränat så många "barn" (ja e 14 å mina tränarkompisar 12),så d blev lätt att dom antagligen gjorde nybörjarlätt eller elit svårt...men för dom betalde vi 150 kr/var (mellan 3-5 st var vi) + ridhushyran


//Eliin
 
Jag betalar 150 kr för ca en timme. Det är en superduktig hippolog som då kommer ut till mitt stall. Rider för henne en gång i veckan fram till vintern.
 

Liknande trådar

Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
33
· Visningar
2 573
Senast: iNHALE
·
Hästmänniskan Så, nu har jag gjort det! Bokat in mig på privatlektioner, börjar den 29/1. Känns pirrigt... Men som jag längtar, jag har längtat i...
Svar
19
· Visningar
1 679
Senast: Solstig
·
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
1 686
Senast: Mia_R
·
Övr. Hund Jag kom att tänka på min allra första hund hon var 1 år när jag köpte henne och jag var 19 år och det var den mest fantastiska tiden i...
2
Svar
33
· Visningar
2 596
Senast: Linda_A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Koppel som släppte
  • Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp