Bukefalos 28 år!

Rida på asvalt!!

Jag kör mina hästar på asfalt eller oljegrus oavsett om de har skor eller inte. Nu har de flesta inga skor. På sommaren så är de vägarna mjuka (har ni aldrig gjort avtryck i asfalten en varm dag?????)och grusvägarna hårda och på vintern är alla vägarna lika frusna och hårda. Har inga problem med bena (bortsett från Pelle men det är ju andra anledningar) :cool:
 
Dem flesta hästar jag har ridit, över asvalt på, har oftast "slirat" med skorna vid trav lr liknande.
Brukar bara skritta tills jag kommer till en säker "Trav eller Galopp väg".
Tycker själv att det är lite läbbigt.. :crazy:
 
Jag måste bara säja, att jag är SÅ tacksam för att jag INTE hade vänner som svarade mig på detta viset på den tiden jag var "hästnybörjare" och ställde massor med "dumma" frågor. :mad:
Nyfiken fråga bara - hur fick ni den kunskap ni har idag? Kom den farande direkt in i skallen vid födseln eller? :confused:
Lite respekt för den som inte kan så mycket tack! För övrigt anser jag att det visar på stor visdom att fråga när man undrar över något, och inte gå och tro att man kan allt. Fullärd om hästar blir man ALDRIG. :mad:
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Vi har nu mellan 7 och 17 minusgrader. Hästarna har tillgång till isfritt vatten ute, fodras fyra ggr om dagen med grovfoder och...
Svar
14
· Visningar
1 454
Senast: Efwa
·
  • Artikel
Hästnyheter De fem hästarna hade bundits fast utanför en restaurang på Djurgården i ett lunchuppehåll under en arrangerad ridtur. Plötsligt...
Svar
0
· Visningar
162
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Efter att en varg förföljt två ridande ekipage vid en ridtur känner familjen sig hotade och har ansökt om skyddsjakt. Detta nekas av...
10 11 12
Svar
227
· Visningar
9 265
Senast: Sel
·
  • Artikel
Hästnyheter Över ett år efter att han skadades kommer beskedet nu från ägaren: Donkey Boy kan åter bli riden.
Svar
0
· Visningar
264
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp