Barnardo

Trådstartare
Vi har en sandbana vid stallet som är kass! Sanden är jättedjup och det sliter jättemycket på hästarnas ben bara av att rida där i några minuter.

Är det någon som kan ge lite tips på vad man kanske kan göra för att förbättra banan? Något som kanske inte kräver världens arbete?

Om jag får lite sand av dig, kanske vi får bra ridbanor båda två. :idea:

Vår är också USEL! Vi har inte ens sand, utan ett tunt lager grus på en ojämn botten. Vid sista "sladdningen" försvann det lilla grus som fanns vid ena änden (Ca 1/3 av ridbanan!). Där är det hårt som cement nu och det är ingen överdrift! Den andra kortsidan och den ena långsidan består av djupt lerpulver liksom. Ibland är det alldeles för geggigt och ibland så mjukt och löst, fast torrt, så hästarna snubblar.

Jag är jättetrött på den... Står i kö till ett annat stall, men det vet ingen om... :angel:

Liknande trådar

Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
5
· Visningar
444
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
666
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Min ponny är en MAXAD C ponny som är väldigt pigg men extremt känslig. Jag håller på att försöka se över hans bett då han har väldigt...
Svar
7
· Visningar
492
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
874
Senast: Lisen82
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka