ridbyxor(big size)

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Miss Clover
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 12
  • Visningar Visningar 3 981
M

Miss Clover

Jag undrar om någon vet vart man kan köpa ridbyxor typ stl 48?storlekarna går upp till 46.Kan väl kanske klämma i mej i ett par såna men då ska man ha tur ock hitta ett par riktigt stretchiga.Jag kan väl inte vara ensam me att vara storvuxen och vilja ha ett par passande snygga ridbrallor.Är det någon som har samma problem?

Sv: ridbyxor(big size)

Börjes och Roping Country Wears ridbyxor är ganska stora i storlekarna, där tar jag ofta en storlek mindre än vad jag normalt har på andra byxor. Kolla om de finns i stl. 46 (så att de motsvarar ca stl. 48 då) www.borjes-tingsryd.se och www.erikshastshop.com (de har RCW ridbyxorna på Eriks).

Båda är väldigt prisvärda, finns både tygskodda och helskodda.

Riders Club hade stora ridbyxor för ett par år sedan iallafall. Jag har ett par i stl 48 som jag har fodrat med tjock fleece.
Är dock inte jätteförtjust i passformen själv, de är väldigt höga i midjan.
Annars är Börjes Domino-byxor ett hett tips, de är ganska stora i storlekarna, och SÅ sköna! :love:

Får du inte en påse övrer mellan benen då?

En herrbyxa i stl 48 är inte detsamma som en dam 48, utan snarare som en dam 38 eller liknande.

Neeeej......och jag brukar köpa 54.

Det är det som är grejen...jag har varken häck eller höfter!!!!

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag är då knappa 160cm lång. Jag skulle inte kalla mig själv överviktig, men jag har någorlunda vida höfter, lår och vader. Att...
Svar
17
· Visningar
1 848
Senast: Squie
·
  • Artikel Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 704
Senast: Pratsch
·
Utrustning Efter att ha letat runt i djungeln av benskydd så vänder jag mig nu till allvetande Bukefalos för tips och råd... Efter att min... 2
Svar
29
· Visningar
4 582
Senast: peperoni2
·
Utrustning I hästsporten, och överlag, ska man helt vara en smal, lång tjej när man ska leta kläder. Hemskt gärna i juniorstorlek! Men vi vet väl... 2
Svar
21
· Visningar
7 411
Senast: HannaZ
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka