Bukefalos 28 år!

Ridbyxor - Budget vs. Lyx (dyrare)?

Sv: Ridbyxor - Budget vs. Lyx (dyrare)?

Jag måste säga att jag föredrar billiga ridbrallor, jag tycker att dom håller mycket bättre! Har haft typ 3 par dyrare, alla har gått söndär i grenen hur fort som helst, och dom billiga håller än. :)
 
Sv: Ridbyxor - Budget vs. Lyx (dyrare)?

KL

Ja, dyrare behöver inte betyda bättre. Oftast är det märket i sig de tar betalt för. Sen är allt sytt i kina ändå typ. :grin:

Men det är 1 års garanti på allt man köper så om byxorna går sönder sådär av sig själv bara så kan man gå tillbaka till affären. Bra att tänka på om man köper dyra byxor i alla fall. :)
 
Sv: Ridbyxor - Budget vs. Lyx (dyrare)?

Jag blandar, favoritmärket är Cavallo. Deras ridbyxor är de enda som sitter riktigt bra på mig :) helt gudomligt sköna också, så jag har några stycken i garderoben. Kvalitén tycker jag dock inte är bättre (eller sämre) än något annat märke.

Har ett par MH som jag tävlar i, dom är jag också väldigt nöjd med, de tvättas ju varje gång jag har använt dom men håller sig fina än så länge.

Sen har jag några ullaredsridbyxor också, dom är väldigt sköna och verkar faktiskt hålla ganska bra också, används mest till vardags.
 
Sv: Ridbyxor - Budget vs. Lyx (dyrare)?

Jag har alltid använt helskodda Pikeur byxor. Deras stretchiga tyg är helt underbart, som att gå i pyjamas. Dom har även ett tjockare tyg om du vill ha knäskoddabyxor som inte nöts sönder mellan låren. Jag hade 3 par Mondega helskodda jag varierade mellan och red 4-6 hästar om dagen i, de kastades efter 5 år då färgen blev lite daskig och jag vill ha lite modernare färger. De kostar 1800kr men jag lyckas aldrig slita sönder dem, det kallar jag prisvärt.

Billiga ridbyxor görs i andra matrial som jag tycket är lite som trikå. De sliter inte lika fort i grenen för att man glider omkring alldeles för mycket för min smak. Rider man i knäskodda ska det vara lite "grepp" i tyget. Eurostar, Mountain Horse, Cavallo och Hööks har gjort mig besvikna så jag kommer nog fortsätta med Pikeur ett tag till. :)
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Ridbyxor - Budget vs. Lyx (dyrare)?

Mina Eurostar som inte alls kostade massor (för mig är det massor, men inte dyrt för att vara från vanlig ridsportaffär.. kanske 700:-?) har hållt sig bra i kanske 4 år nu. Någon oljefläck som är svår att få bort (=mitt eget fel), ett par ynka noppor men annars som nya.
Börjes billiga gillade jag skarpt, men de gick sönder i sömmarna i skoningen efter bara motsvarande en månads användning. Hade ett par vita som bara användes de fåtalet gånger per år det var klubbtävlingar, och de gick sönder inom ett år.

Har inte haft så många ridbyxor eftersom jag hatar att gå och prova dom! :p (eller få hem ett par som inte passar för den delen) ridbyxor är INTE en självförtroendeboost med tanke på hur många modeller som är långa i benen men smala i midja och höfter. Sen så har jag använt ridbyxorna jag haft in i det sista, tills de gått sönder såpass att man inte längre vill använda dom.

Skulle jag köpa ett par nya nu så skulle jag nog satsa på ett mellanalternativ igen, dvs ett par som är i hyfsad kvalitet och att man får några att välja mellan (begränsar sig inte prismässigt) utan tar ett par jag kommer trivas med några år framöver. Men inga hutlösa priser.
Blir dyrt i längden med billig kvalitet - om de inte är väldigt bra för priset - mina brukar ju som sagt hålla många år.
 
Sv: Ridbyxor - Budget vs. Lyx (dyrare)?

jag föredrar dyrare(Pikeur:love:) de är skönare och de håller längre.Har mina från tidig morgon tills jag går o lägger mig, stalljobb o ridning och de håller och ser snygga ut även om de är ett par år.
 
Sv: Ridbyxor - Budget vs. Lyx (dyrare)?

Älskar Back to Back ridbyxor. Jag betalar mellan 600-800:- för mina.
Har precis kastat ett par som höll i 1½år använda dagligen .
 
Sv: Ridbyxor - Budget vs. Lyx (dyrare)?

Jag rider i börjes för 200 kr paret, jag har inte haft dem länge, men hittills är jag väldigt nöjd!
 
Sv: Ridbyxor - Budget vs. Lyx (dyrare)?

Det lönar sig att köpa dyrare ridbyxor. De håller längre och de är betydligt bekvämare.

kan ja inte hålla med om!
har både märkes byxor och Börjes-byxor.....favoriterna=börjes!
hur sköna som helst!! har haft dom i jag vet inte hur många år och dom håller forfarande! :)
 
Sv: Ridbyxor - Budget vs. Lyx (dyrare)?

jag har två par byxor från börjes (helskodda) o jag är helnöjd med dom! :D helt ok som vardagsbrallor!
ska dock investera i ett par dyrare, Pikeur blir det nog :love:
 
Sv: Ridbyxor - Budget vs. Lyx (dyrare)?

kl.
mina nuvarande favoriter är back 2 back och pikeur.
Dock har dom dyrare hållt mkt längre.

Ett par e fortfarande hela och då användes dom väldigt mycket när jag red 10 hästar per dag, det är kvalitet:)
 
Sv: Ridbyxor - Budget vs. Lyx (dyrare)?

Inte behöver man köpa några dyra ridbyxor! H*öks har billiga, bra ridbyxor. CRW är helt klart superbra. Mina oskodda hade jag i tre år, och dom gick främst sönder för att jag växt ur dom, och sen ville jag ha helskodda så lite av det trasiga berodde på mig... ;) Men dom håller annars jättebra om man nu inte växer för mycket... :D

Men ja, inga av mina ridbyxor har någonsin varit dyra, och dom har hållt jättebra. :D Senaste CRW jag köpte var ett par helskodda, svarta för 5-600 spänn. Köptes för snart 2 år sen, och känns fortfarande som nya - hela och fina. :banana:

:eek: Vad har jag fått då? Måndagsexemplar? :D

Alla mina CRW-ridbyxor har gått sönder på ett eller annat sätt. Har det inte varit för att skoningen har släppt från ridbyxan har det varit dragkedjan, kardborren eller tyget.

På mina nuvarande ridbyxor (som jag haft i ett år) måste jag tejpa fast dragkedjan så att den inte åker ner (nej de är inte för tighta), de har spruckit fram så det är ett stort snyggt hål mellan där skoningen börjar och där framtyget går ihop (jag använder långa tröjor i stallet :angel: ) och kardborren fungerar inte.

I ett par som jag hade för något år sen nöttes det hål på skoningen, det var som att den nöttes av och till slut var benen bara.

Jag förstår inte själv varför jag fortsätter köpa CRW :angel:
 
Sv: Ridbyxor - Budget vs. Lyx (dyrare)?

Jag har hur många par som hellst med CRW byxor i olika modeller, alla är fortfarande underbara i passform! Inte ett par har gått sönder eller liknande. Däremot så hade jag ett par helskodda från g-kås som inte alls är särskilt sköna eller snygga längre. Skoningen är nopprig och passformen har blivit konstig. (eller så skyller jag ifrån mig, kanske är jag som ändrat form? :angel: )

:bow: till CRW
 
Sv: Ridbyxor - Budget vs. Lyx (dyrare)?

Älskar Back to Back ridbyxor. Jag betalar mellan 600-800:- för mina.
Har precis kastat ett par som höll i 1½år använda dagligen .
Back 2 Back är mina favoriter med! Oslagbara för det priset!

Har ett par Victor Hugo med, inte alls lika sköna :crazy:
Har inte vågat köpa ett par dyrare ala Equiline, Pikeur och KL för jag sliter så grymt mycket på byxor i grenen (förbaskade ridlår :mad: ) Vore ju inte så kul att köpa ett par 2000kr byxor, så gå dem söder efter ett tag.
 
Sv: Ridbyxor - Budget vs. Lyx (dyrare)?

Jag har ett par back 2 back ridbyxor, helskodda.
Köpte de beg för 100 kr och använder de ca 2 gg i veckan.
Har haft de i 1½ år och är fortfarande hela.

Enda anledningen att jag måste köpa nya ridbyxor är att de har blivit förstora!!

Blir antagligen ett par lika dana, är helnöjd då de passade mig som är svankryggad.
 
Sv: Ridbyxor - Budget vs. Lyx (dyrare)?

Jag gillar Pikeur Cindy, har några såna som är lite stora i benen. Och några Pikeur Cindy girl som sitter bra, men materialet är inte riktigt det samma...

Och sen har Börjes Ciara-kopior (Pikeur Ciara) som jag också tycker om.

Ska jag köpa några andra ridbyxor att ha som slit och släng så ska det vara billigast möjliga, typ Ullared för 150 spänn.

Så antingen typ 150 spänn, eller typ 1500 spänn - allt emellan är hittills inte min smak.
 
Sv: Ridbyxor - Budget vs. Lyx (dyrare)?

Du förtjänar det så varför skulle jag inte vara så pass nsäl av mig? ;)
 

Liknande trådar

G
Utrustning Jag har två par ridbyxor (trots att jag är nybörjare). Ett par är knäskodda med någon sorts läder. Det andra paret har dubbelt tyg på...
2 3
Svar
54
· Visningar
6 623
Senast: Bowman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp