Ridbyxor, vad för några?

nexxa

Trådstartare
Ska köpa ett par mer slit och släng ridbyxor (har hittat ett par från Hööks som är sköna) men viläven ha ett par/flera finare ridbyxor.
Krav:
Marin,Svara eller Grå
Ska vara släta dvs INTE sådana där ränder ni vet :p
Ska ha gubbveck med öppna fickor INGEN dragkedja.
Ska vara mjuka,stretch..

Ngn som har bra förslag?

Sv: Ridbyxor, vad för några?

Jag som tycker deras ridbyxor ser så obekväma ut ... :crazy:
Kollade på henriksson's sida.

pikeur är jättesköna! (mina favoriter ;) )
På andra plats kommer eurostar som nog skulle kunna passa dig? dom har det du beskriver, sen kan man få sådana som inte är jättehöga i midjan också

sen har jag en budget variant också dock tror jag inte de finns med gubbveck - back to back.

Som Xenox säger, vet inte om de finns med gubbveck, men Back to Back-ridbyxorna är kanon. Kostar inte spec mycket (fick ge 975 resp. 795 för mina) lite beroende på modell och färg. Förbannat sköna ridbyxor som man har råd att ha flera par av :p

Ullis

Jag köpte ett par vita knäskodda back to back häromdan för 600 - perfekt!
Som superstar säger så har man råd med två par sådana på ett par pikeur eller eurostar :) och dom är lika sköna

Pikeur är underbara men dom har inte riktiga gubbveck, iaf inte Mondego elr Montana-modellerna, det bara ser ut så.

Tycker inte alls att back2back är lika sköna som pikeur, dom sitter urdåligt på mig iaf!! Samma med mountain horse. Dessutom är ju kvaliten usel på dom.

hehe, 34 i back2back hänger i arslet tkr jag :p hemsk passform.
gillar pikeur o eurostar, dom sitter som smäck :love: underbar passform! cavallo däremot tkr jag är under all kritik för det priset :crazy:

Back to Back Ridbyxorna säljs bl.a. på Till Häst i Örebro vad jag vet.
Detta är en sk. "Riktig Ridsportbutik" så gissningsvis så är det dessa butiker som saluför de byxorna. Dessa butiker finns lite här och var i Sverige..

Back2back köpte jag senast, jättebra! Sitter bra, långa i benen och låg midja

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har ett par ridbyxor som jag köpte precis när jag skulle börja rida, för ett halvår ca. alltså. Nu har dom tänjt ut sig rejält... 2
Svar
36
· Visningar
5 028
Senast: Millz
·
Kropp & Själ Min story: Jag kraschade på mitt sommarjobb efter mitt sista år på gymnasiet. Betygspressen hade haft mig på högvarv i tre år och pga av... 2
Svar
20
· Visningar
4 808
Senast: Ramona
·
Gnägg Visste inte om jag skulle lägga tråden här eller i utrustning, men provar här. Tittade igenom en blogg jag hade för många år sedan, och...
Svar
0
· Visningar
825
Utrustning Jag har bestämt mig för att det är pull-on ridbyxor som jag tycker bäst om! Vad ska man ha knappar, dragkedjor, etc till när det är så...
Svar
0
· Visningar
1 135

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Tillbaka