Ridbyxor, var får jag tag på dem?

Daimie

Trådstartare
jag letar efter ett par ridbyxor i jodphusmodell, tror jag det så fint heter. Alltså sådana utsvängda som många islandsryttare bär. Tittat på Kaupre där de har sonnenreiter och på en del andra ställen men de är så dyra! Har ni något tips var de finns?

Sv: Ridbyxor, var får jag tag på dem?

Ullared har jättebra, om du har vägarna förbi. Ser precis ut som de dyrare, finns i svart, blått och grått tror jag, helskodda och kostar runt 250 kr.

Älskar mina såna! :love:

EKO brukar ha också från Jacson, Horka och Mountain Horse, men jag vet inte hur det är med utsvängda ben. EKO har ofta ganska bra priser.

Tack för alla länkar som totalt har passerat förbi mig. På EKO vet jag att det finns men vår butik här blev citygross med ett mycket mindre sortiment.

Zlatan skrev:
Det finns billiga på Hööks.

Rekomenderar dock inte dom för de har samma skoning som ett par jag köpte för 800kr från Hööks och efter 1 vecka så var det fullt med noppor på skoningen. När jag ringde så sa dom att det blev så och det var bara att ta bort dom med en rakhyvel om man strde sig på dom..

Har själv köpt ett par från Sonnnenreiter för 1050 (New cotton rider) och efter ett halvår så ser de fortfarande nya ut. Absolut de skönaste ridbyxor jag haft.

diny skrev:
Rekomenderar dock inte dom för de har samma skoning som ett par jag köpte för 800kr från Hööks och efter 1 vecka så var det fullt med noppor på skoningen. När jag ringde så sa dom att det blev så och det var bara att ta bort dom med en rakhyvel om man strde sig på dom..

Skulle inte förvåna mig ett dugg, jag har iofs aldrig ägt några Hööksbrallor men har inte hört mycket positivt om dem men tyvärr är det ju där man får handla om man vill ha något billigt.

Det konstiga är att jag köpt 2 stycken helskodda från börjes för under 300kr och hade det ena paret hade jag i nästan 10 år. De är absolut inte i samma klass som mina sonnenreiters men duger som budget alternativ. Har dock inte testat deras jodphusbyxor och inte hört något om dem heller.

Har själv köpt ett par från Sonnnenreiter för 1050 (New cotton rider) och efter ett halvår så ser de fortfarande nya ut. Absolut de skönaste ridbyxor jag haft.[/QUOTE]

Använder du dem vid speciella tillfällen som träning och tävling eller varje dag i stallet med allt vad det innebär?

Skaffade dom i slutet av augusti och innan det blev för kallt så en 4-5 dagar i veckan (kan ha dom med långkalsonger tills det blir mer än -10). Så de tål en hel del. Men man har en förmåga att använda dom utanför stallet oxå eftersom de är så sköna.

De från börjes var med i ett test med flera olika ridbyxor och de fick jättebra betyg.

Kan också rekommendera som nån annan skrev de från ullared, är absolut mina favoriter:love: :love:

Det dyker också upp såna här byxor på tradera ibland

Jag vill åka till Ullared!
Börjes har jag kikat på men tyvärr finns de bara i grönt, är lite kräsen och vill ha svart.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
666
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 431
Katthälsa Hoppas på tips, tankar och idéer. Uppgiven då vår ena katt inte har synts till sedan natten till den 19e oktober :( Hon är en katt som... 2 3
Svar
42
· Visningar
5 267
Senast: Ajda
·
Ridning Har gått två terminer på en ridskola och var inte toppen-nöjd, tyckte b la att man inte fick särskilt mycket instruktioner och...
Svar
3
· Visningar
586

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Valp 2025
  • Fågelobservationer

Hästrelaterat

Tillbaka