• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Stallkatten
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 982
S

Stallkatten

Finns det någon här som har några bra ridbyxor i jodphurmodell?
Jag behöver ett par som är långa i benen och givetvis håller länge :)

Tacksam för tips på märken, modeller och inköpsställen!
/Stallkatten

Sv: Ridbyxor

Menar du sko-ridbyxor?!
I så fall tycker jag Horka är bra, och dessa finns med extra långa benlängder om så krävs. En som har flertalet modeller är då www.agersta.nu (vet dessvärre ingen i Skåne på rak arm).

Bästa tyget är Klimacontrollen, som håller passformen överlägset.

Tack för tipset!
Har varit inne på den sidan innan men kunde inte bestämma mig..
Jag har velat länge mellan Horka, Sonneneiter och Top Reiter.
Eftersom jag aldrig sett någon av byxorna i "verkligheten" så är det ju svårt att avgöra vilka som är bäst. :D

Du har möjligtvis inte tips på mysiga varma tröjor alternativt jackor som du vet är bra också? :angel:

Tack!
/Stallkatten

Jag är också på jakt!

Gjorde så att jag mätte innersömmen i ett par jeans som jag brukar rida i, som är lagom långa i benen för att ligga snyggt över skorna. Sedan ringde jag till de nätbutiker som saluför ridbyxorna. Hittills har jag inte hittat några som har i standard tillräckligt långa :( Däremot kan man låta sy upp/specialbeställa i rätt längd.

Mitt tips är att du mäter hur långa du vill ha dem och sedan ringer runt, det borde eliminiera i alla fall ett par alternativ...

Jag mätte lite snabbt nu med en tumstock och fick det till 79 cm.
Tror det det skulle vara en omöjlighet att hitta ett par så långa byxor?
Det är ju inte så att jag har superlånga ben direkt..
Anledningen till att jag är så noga denna gången är för att mina förra satt perfekt när de köptes men de har liksom ändrat form.
Nu, ett år senare, är de ca 10 cm för korta och där är ca 10 ca tyg över i midjan.
Kan jag lova att det är ingen vacker syn! :D
Kanske kan det bero på att det är för mycket bomull i tyget så de töjt sig i midjan och krymt på längden i tvätt.. :confused:

Har för mig att det var Lillhästen som hade ett par som var 78 cm långa... Själv behöver jag 86 cm innebenlängd, och där har jag hittills gått bet...

Snyggast ridbyxor tycker jag http://www.kaupreridsport.se/ har. Hade gärna haft ett par skinnbrallor därifrån *slurp*

Sonnenreiter finns väl även i lång modell om jag inte missminner mig (dock inte hos Kaupre?). Har för mig att deras långa byxor är bra mycket längre än 80 cm.

Liknande trådar

Utrustning Behöver tips på var en kan hitta ridstövlar i riktigt läder, helst utan snörning. Människan som ska ha dem är knappt 160 cm lång och har...
Svar
2
· Visningar
222
Senast: sweep
·
Utrustning Hej! Mitt fullblod får skav av precis allt, och nu även täcket… Skulle behöva tips på bra både ute- och innetäcken. Han har i...
Svar
3
· Visningar
214
Senast: Gimlan
·
Utrustning Behöver investera i en klippmaskin men det är ju en djungel. Har använt en DeLaval CB35 som jag tyckte var trevlig och även en annan som... 2
Svar
20
· Visningar
762
Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
554
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXII
  • Tittar in i ditt kök del 27
  • Sytråden del 4

Hund, Katt, Andra Djur