ridbyxornas färg?

• Tävling
  • Trådstartare Trådstartare lilla_myran
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 12
  • Visningar Visningar 1 501
L

lilla_myran

har alltid haft vita ridbyxor på tävling, lokalt, och ska tävla nästa helg igen:rofl:. och funderar på om man måste ha vita ridbyxor, eller om man får ha beiga, lite mörkare på en lokal?
eftersom jag gärna vill ha halskodda och dem vita är inte det, och måste ha helskodda i min nya hoppsadel för att få en stadigare sits då den e lite "glatt":(
kunnde kollat TR, men har inte den hemma.

Sv: ridbyxornas färg?

Jag har för mig att reglerna för klädsel vid tävling är ganska tydliga. Vita/ljusa ridbyxor och handskar samt kavaj alt. klubbjacka är vad jag har fått lära mig.

Nix, finns ingen regel om ridbyxornas färg. Du får ha mintgröna eller cerise rosa om du vill!
Hanskar (i dressyr) BÖR bäras, alltså inte SKA. I hoppning finns inget skrivet om handskar alls.

Du har redan fått svar om byxor och handskar. Gällande överkroppen är det kavaj i dressyr och i hoppning kavaj eller fritidsjacka/tröja. (Tror det är den ordningen på det.)
Det gäller upp till nationellt vill jag minnas. (Mina TR är nerpackade upptäckte jag ;) )

Som sagt har du fåt svar på din fråga.
Men oftast ändå om man inte behöver har folk oftast ljusa ridbyxor på sig för man kanske det tycker hör till när man tävlar. Men om du vill ha dina färgade för det skodda skull såklart du ska ha dom då:D

du behöver inte ha vita, men det är snyggast.

Det måste väl finnas vita helskodda byxor?! Ett par jag tycker mina tävlande döttrar kan ha är de vita "Horka Atlanta", med svart skoning som jag tycker är jättesnygga, men som dom skriker rakt ut när de ser!, smaken är som baken...

Men hon kanske inte hinner åka iväg för att köpa ett par helskodda vita innan tävlingen..;)

Åh, dom verkar ju skitläckra! Var hittar man såna godingar? :D Är ju särskillt smart, eftersom jag alltid tycker man blir så skitig i baken när man har vita ridbrallor. Och självklart finns det ju med vit skoning också, finns både med och utan på hööks. Men det där med svart verkar ju hur bra som helst, fast kanske är det bara jag som sitter på fel ställen och får lyckosparkar från leriga stallkängor? :rofl:

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 348
Senast: Edla
·
Hemmet Hjälp mig hitta en fin färg till hallen! Är en långsmal hall utan eget fönster, således måste färgen vara ljus. Har en inbyggd äldre...
Svar
6
· Visningar
1 259
Senast: cewe
·
Dressyr Hej hej! Jag har en fråga som jag funderat kring gällande dressyr schabrak och färg. Alla säger att man måste ha vit dressyrschabrak...
Svar
9
· Visningar
3 150
Senast: Tiilldaab
·
Hoppning Främst en fråga till er som tävlar lokalt då det inte är krav på kavaj. Vintertid när det är tävling i svinkalla ridhus och ett gäng...
Svar
6
· Visningar
1 862

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka