Ride köre häster.

• Körning
  • Trådstartare Trådstartare pufffan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 827
P

pufffan

Jag gick här och funderade.Jag kör ju bare Kotte. Han har ju int blivit riden på 4 år den lille busen. Men nu funderade jag på Burken. Vad tror ni. Det kan väl int vare fel att ride han lit ibland?Först så skall jag ju till att köre han med senare så funderer jag på att börje att ride han lit. Ja inte någe märkvärdit int bare skritt runt lit. Jag har ju både hjälm och väst så det kan väl int vare någe fare på en välkörder häst eller vad tror ni skall jag hålle mig till Kotte och låte Burken vare ett tag och bare köre han?Han är ju 3 år.

Sv: Ride köre häster.

Om vi bortser från din ålder ( ;) ) mm, så tycker jag som så, att är hästen väl och rätt hanterad, ska man kunna sätta sig upp på den och hobbyrida i skog och mark. En sådan häst bör inte bry sig om att få en ryttare på ryggen, men vet å andra sidan inte mycket om kommandon etc.

Men ha gärna någon med dig första gången.

LIA

Sv: Ride köre häster.

Jag tycker inte att du skall rida Burken. Han är 3 år och du är ju lite äldre. Vore bara dumt om du ramlade av och slog dig.Sitt du bakom hästen.

Liknande trådar

Hästmänniskan Ni vet när man vill ha något riktigt illa och det då verkar som alla andra i världen har det förutom du? Känns verkligen som varenda... 2 3
Svar
41
· Visningar
3 492
Övr. Barn Jag har ett stort problem, och famlar i detta själv och får ingen hjälp. Min dotter, nyligen 19 år har varit svajjig i ca tre år. Från... 2
Svar
28
· Visningar
3 816
Senast: Bullen22
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 736
Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
1 461
Senast: Lutten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka