Sv: Ridgjord!
Vilket ju liksom var min poäng
Det var DU som var kategorisk och använde din egen häst som exempel på att ridgjord är jättebra om man bara använder den i tre månader (?)
Mina exempel med Börjessadlar, bomlöspaddar och B-ponnyer var just, som du precis hjälpte mig illustrera genom att missförstå, att man INTE kan vare sig förkasta eller rekommendera något baserat på en enda erfarenhet.
jaha.. där faller ditt argument direkt..
Börjessadlar är crap, det finns en minimal chans att kunna få en sadel som faktiskt har jämn stoppning, lika långa bossor, rak bom etc etc.. men chansen FINNS, dock är de bra exemplaren mycket stora undantag då merparten är rent crap..
Pad under bomlös, jag det beror faktiskt på om hästen har en framträdande ryggrad, jag har sett alldeles för många islänningar, shettisar och andra kallblodshästar som istället för uppstående och kännbar ryggrad haft ett "dike" på ryggen dels för att hästen är musklad och dels för att den är enormt fet..
Små vuxna kan rida B-ponny..
bara för att fakta säger att "normal sett är det inte så" så betyder inte det att det är det ENDA som är rätt..
Vilket ju liksom var min poäng
Det var DU som var kategorisk och använde din egen häst som exempel på att ridgjord är jättebra om man bara använder den i tre månader (?)
Mina exempel med Börjessadlar, bomlöspaddar och B-ponnyer var just, som du precis hjälpte mig illustrera genom att missförstå, att man INTE kan vare sig förkasta eller rekommendera något baserat på en enda erfarenhet.