Ridhjälm till småbarn

Sv: Ridhjälm till småbarn

Tack för alla svaren!

Min dotter kommer säkert inte rida på ett bra tag utan jag vill att hon helt enkelt har hjälm när hon är med i stallet. Är det någon annan som tänker så också?

Nu blir det cykelhjälm till att börja med och sedan verkar den där svarta bra!

Varför ska hjälmarna vara rosa och ljusblå? Det är ju tuffare att klä dem som en miniryttare än i rosa och ljusblått, det finns ju rätt mycket kläder i de färgerna ändå...
Mina barn har inte hjälm i stallet. Fast de är nästan aldrig i stallet tillsammans med hästarna. De gånger de borstar på shettisarna får de vara utan.

Jadu, just den rosa och ljusblåa färgen på Cascohjälmarna gjorde att jag inte köpte någon sådan. Hade det funnits fler färger att välja mellan - gul, grön, lila, vit och svart - så hade jag kunnat acceptera det, men när bara ljusblått och rosa finns som alternativ så ser jag rött. :devil: Oavsett om det handlar om hjälmar, kläder eller annat...
 
Sv: Ridhjälm till småbarn

Tänk vilken tur jag hade, som köpte då det fanns marinblå hjälmar! :D
 
Sv: Ridhjälm till småbarn

http://www.minirider.se/

Där handlade jag en liten hjälm. Svart i matt sammet, haft helt ok passform, använd av några 1 åringar och den lilla 4 åringen har den fortfarande:laugh:
Men det var på en mässa, vet inte om dom har den i webbutiken också.
 

Liknande trådar

Hästvård Långt inlägg men vill gärna ha synpunkter och idéer då jag börjar tvivla på hur jag själv tänker! Jag har en 4årig häst som går med en...
Svar
3
· Visningar
877
Senast: Roheryn
·
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 123
Senast: Mabuse
·
Ridning Viss rambling-varning bör nog utfärdas. 😆 Har, efter snart 2 år i ett nytt land, hittat ett mindre stall nära där jag bor som jag har...
Svar
4
· Visningar
1 350
Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
1 929
Senast: Stereo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp