Ridhjälm från Lidl?

Sv: Ridhjälm från Lidl?

Var det bara veckan som var nu som dom hade häst-grejjer?

tintilar skrev:
Har inte varit nere o kollat än faktiskt. :o Mamma köpte dock en hovspray som jag testade igår efter lång tids granskning av all förteckning. Har ärligt talat aldrig använt mig av hovspray förut så jag vet inte hur det bör se ut. Men det såg typ ut som om man hällde en påse samarin i väldigt lite vatten - löddrigt och sprakande. Läskigt tyckte kusen men vi får väl se om det funkar.
och vad var det bra för?

/jenny

Men min Horka-hjälm köpte jag bara för något halvår sen, och då var den inte alls dyr. Låg väl på runt 350-400 kr på Eko:-

Diabolical_Kitten skrev:
Bra hjälmar har Pikeur och Horka. Beställ från Holland så blir det ca 20-40% billigare. (kostar ca 1000 och uppåt beroende på modell.)

Hur gör man det?! Tips på hemsidor? Frakt? Är inte så bra på flamländska eller vad det är de pratar!

ska se om jag minns rätt, kanske skriver fel på några kr...

pälsglans 35 kr/st, för 7 st=245 kr (En foxfire kostar 105 här.)
schabrak med ludd på hela ryggen= 199 kr
hästgodis, 1½ kg per burk= 45 kr/st, för 3 st=135 kr

summa för dessa 11 saker= 579 kr.

låter kanske inte så billigt i slutsumman men det va ju bara för att jag köpte så mkt av allt :-)

Då kan det ha varit en sekundär eller från en konkurslager. Du får tönka på att Eko köper inte in saker som en vanlig butik utanh köper det för halva priset från konkurslager.

Frakt går på ca 200.
1 E= 9,24

Man pratar holländska.... Finns väl inga sidor på engelska, utan då får man ringa och fråga efter nån som pratar engelska. Landskoden är 0031. Men man ser ju på hemsidan...
Här är lite från i en annan tråd som jag har skrivit:

--------------------------------------------------------------------------------

http://www.marktplaza.nl/winkels/paarden/

Sedan klickar du bara på ett butiksnamn. Den här sidan hittade jag lite snabbt. Säljer både nytt och begagnat. Vissa butiker har egna hemsidor med. Den här sidan är ungefär som Buke, fast de lägger in både nya och begagnade saker.

http://www.inter-it.nl/henk/browse.php3?cat=2
länkar med allt från forum till butiker. Leta efter ord som "ruitersport", "paardentoebehoren", "kleding", "hoofdstel" / "hoofdstellen", "zadels", "tuigen", "bedrijf" / "winkel", "paardenspullen"

Jag har inte kolalt igenom alla länkar som sagt, men det borde ge en liten ide av hur billigt det är. Hittade en ny sadel för 200 euro. Skitfin! funderar nästan på att köpa... åg ut att normalt ligga på 10 000 här. Antagligen samma lderkvalite som Kentaur.

--------------------------------------------------------------------------------

http://www.piafferuitersport.nl/

Här har ni en skitbra länk...
5 stycken antikschabrak för 37 euro? Wiii! Sadlar med 5000 rabatt...
Minivågen... :D

Är det annars nåt du undrar över så kan du bara fråga mig, har bott där :) Nu har jag däremot inte varit där på ett par år då jag har haft häst och jobb och då inte kunnat åka iväg, men planerar att åka ner några dagar om nåt halvår kanske, och då ska det shoppas.... :D

Liknande trådar

Utrustning Kommer att behöva börja rida med pannlampa nästa år om vi ska kunna göra längre turer än 1km 🙈 Finns det enkoma pannlampor till hjälmar...
Svar
10
· Visningar
366
Senast: Hedwig
·
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
5
· Visningar
411
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Vad ska man tänka på när man ska köpa ridhjälm till barn? Har ni några rekommendationer? Det är nya modeller och märken sedan jag var...
Svar
6
· Visningar
773
Senast: Sofie.S
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 313
Senast: Edla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka