• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare krixt
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 1 019
K

krixt

Jag behöver hjälm hjälp!
Jag vill börja tävla dressyr med min häst. Ska dessutom köpa ny hjälm då jag inte tycker min nuvarande sitter så bra.

Vad har dressyr tjejer för hjälmar? Är inte så hemma på tävlings banorna eftersom jag nyss köpt egen häst.

Funderar på en "Lamicell Air System Master" Den är nätt och lätt Eftersom jag har ganska smal ansiktsform tycker jag den passar mig bra.
Känner mig annars ofta som en svamp i många hjälmar.
Eller känns det helt fel att komma på tävling med en sån hjälm?

Sv: Ridhjälm

95% av ryttarna på den regionala dressyrtävlingen jag var på i helgen hade CO Wellington Classic/CO John Whitaker. Resten hade klassisk sammetshjälm.

Sv: Ridhjälm

Jag har en Lamicell Master och jag älskar den! Helt överlägset den bästa hjälmen jag någonsin haft! Får huvudvärk av alla andra hjälmar jag provat. Visst det kanske inte är den snyggaste dressyr hjälmen men jag tycker den funkar, den är ju 100 gånger mer dressyrhjälm än GPA flugan iallafall :D

Liknande trådar

Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
881
Senast: Lisen82
·
Dressyr Tack för tipset. Han är ju verkligen helt annorlunda än de flesta inom dressyren. Väldigt uppfriskande. Han kommer nog igång och... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 780
Senast: Mirtai
·
Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
606
Senast: Ramona
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 598
Senast: Edla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Fågelobservationer
  • Flytta med utekatt
  • Akvarietråden V