dengra

Trådstartare
Köpte en ny hjälm för ett tag sedan, "cykelhjälmsmodell" som hade löstagbart foder och var väldigt lätt. Man ställer in så att den ska passa perfekt med en sån där skruvsak i nacken.

Men de ville sig såpass att jag for i backen, och slår i huvudet. Inte farligt hårt, men ändå en smäll. Hela skruvsaken i nacken skruvar upp sig till sitt yttersta läge och hela hjälmen far fram. Nu hade jag hakbandet, så den for inte av, bara ner till ögonen.

Mycket missnöjd givetvis! Så nu när jag letar en ny hjälm skulle jag verkligen vilja ha en med likande funktioner, men en som fungerar. Behöver inte vara samma modell, men liknande funktioner.
Har någon tips på en hjälm som faktiskt fungerar och inte kostar mycket? Känns så dumt att lägga ut pengar på något som mer eller mindre är en förbrukningsvara.

Sv: Ridhjälm

Tänk då i stället att du lägger pengar på något som kan vara skillnaden mellan liv och död vid olyckor!
Har du en bra olycksfallsförsäkring täcker den oftast sådant som går sönder om olyckan är framme.

Några bra hjälmtips har jag dock inte.
Jag har förvisso en liknande som du, från horselife, men jag tycker inte den är "helt 100", kanske kan vara värd att kolla på ändå?

Jag hade verkligen velat ha en Mips hjälm, men har helt enkelt inte råd i dagsläget. Min häst har varit skadad i drygt ett år, så hela min hästbudget har gått åt till det. Budgeten gillar i alla fall inte oförutsedda utgifter som de här blev ;)
Det där med olycksförsäkring ska jag ta och kolla upp, verkar ju väldigt troligt! :)

Sen tror jag att det kan vara så att man betalar väldigt mycket för märket på dyrare hjälmar, så hoppas att det kan finnas någon vettig som inte är så dyr.

Jag har en lamicell master som är ställbar, är mycket nöjd med den.. Annars tror jag på uvex..

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här blir lite utlämnande, så jag valde ett anonymt nick. Om ni listar ut vem jag är, så håll det för er själva, tack. Jag vet inte... 5 6 7
Svar
121
· Visningar
11 965
Senast: Petruska
·
Övr. Hund Pappa har haft brukshundar sen Eldkvarn brann ungefär. Men med stigande ålder tycks hans blödiga gener helt löpt amok. Om vi tar tre...
Svar
8
· Visningar
1 473

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Vad har ni för klösträd?
  • Leverera valp vid 12 veckor?

Hästrelaterat

Tillbaka