Ridhjälm !!

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare SusSpenderBelt
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 811
S

SusSpenderBelt

Vet ej om det finns en tidigare tråd men jag har en fråga.

Ska nu köpa en ny ridhjälm och det står i mellan en charles owen hjälm och en GPA hjälm , har ingen erfarenhet av vilken som är bäst.

Vad tycker ni? och vilken borde jag köpa? För jag har ingen anning till utseendet står det 50/50.

Tacksam för svar :D

Sv: Ridhjälm !!

GPA hjälm är väl mer inne om man säger så, men jag tycker personligen att en charles owen hjälm är snyggare.

Sv: Ridhjälm !!

CO är väl egentligen snyggare, mer klassisk. GPAn är sval!!! vilket är ett enormt plus om man rider mkt. Jag har GPA speed air tone in tone, Titium och CO.

Speed airen är suverän! Sval och underbart skön (dock inte så snygg...;)), Titiumen är skön och även den mer ventilerad än vanliga hjälmar men inte alls som speed airen. CO är fruktansvärt varm!!!

Jag skulle välja speed airen tone in tone.

Liknande trådar

Utrustning Hej. Hoppas på lite tips. Har en häst som förefaller avsky att åka släp. Leta nu efter nytt släp som förhoppningsvis hästen är mindre... 2
Svar
33
· Visningar
1 849
Senast: Murray
·
Utrustning Jag behöver köpa en ny hjälm. Är dressyrryttare och har ganska mycket hår, både tjockt och långt. Tanken är att jag ska ta upp tävlandet...
Svar
2
· Visningar
656
Utrustning Jag har köpt en ny ridhjälm. Min gamla hjälm är det minst nio år sedan jag köpte så det kändes dags att uppdatera den, särskilt som jag... 2
Svar
23
· Visningar
2 686
Senast: MimmiNO
·
Utrustning Tjo, lurar på att införskaffa ett BoT täcke till iaf ena hästen. Hos förra ägarn så gick han typ ständigt med nättäcket. Va allmänt mer...
Svar
0
· Visningar
197
Senast: Shixle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka