Ridhjälmar.

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Bonbina
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 10
  • Visningar Visningar 2 277
B

Bonbina

Nån som har något tips på nån snygg ridhjälm?
Gärna med läderband och som inte kostar fantasi.

Sv: Ridhjälmar.

Champion har en med läderband som är billigare. Dock är har den inte comfort att jämföra med JW-hjälmen! Lägg lite extra pengar på en bra och skön hjälm istället!

Beror ju på hur huvudet är format om hjälmen är skön eller ej, dyrare hjälm betyder INTE bättre passform!

Till trådskaparen:

www.ridsportshopen.com har denna för 998 kr

6483.jpg

Åh den var jätte fin :love:
Vet du om det är stor när man har på sig den ? tycker det är fult
när hjälmar är allt för stora.

Är jätte sugen på en JW hjälm och har hört att dom ska vara riktigt sköna också.
Funderar på att köpa en inom en snar framtid men jag måste ju ha en hjälm tills
jag har sparat ihop pengar till en JW :P

Jag kan bara rekomendera att köpa en hjälm i butik.
Skickar man en på postorder är det lätt att det blir fel, eftersom storleksmässigt kan det skilja mellan olika märken å modeller, eftersom ditt huvud inte är likadant som mitt kan jag ju inte rekomendera att "köp den hjälmen den sitter som en smäck"...

Ett tips. Om du ändå ska köpa en JW hjälm men inte har råd just nu, men ändå behöver en hjälm är att du köper en vanlig sammetshjälm Utan läderhakband.
Det finns flera som är helt okej, och inte speciellt dyra. Wembley´s är t.ex. helt okej.
Och Granngården här rear ut CO Showhat för runt 500:- (fan att de inte har i min storlek säger jag bara... :( )

Hur som helst... så tycker jag du ska göra så, först. Köp en vanlig sammetshjälm med hakband eller satsa kanske på någon utav de billigare ventilationshjämarna. Kanske inte var det svar du hade tänkt dig MEN CO hjälmarna blir EXTREMT varma på sommaren, och det känns som om att de kokar i dom vissa dagar när solen ligger på...
Då är det Extremt skönt med en hjälm som ventilerar lite...

I annat fall, köp en vanlig sammetshjälm då. Bestäm dig för att lägga ut runt max 500 hundra på en nu först. För då har du mer pengar undan stoppade till din JW hjälm sedan om det nu är superakut med hjälmköp just nu. Annars kan du ju bara spara ihop till en JW... Lägg t.ex. ett visst belopp i veckan/månaden eller så.. så har du snart din JW hjälm....

Jo har funderat på att bara köpa en vanlig.
Åker bort om två veckor och ska göra praktik i ett stall i ett år och har ingen
ridhjäm så det är lite akut.
Men ska till granngården på måndag och kolla upp deras hjälmar :)

jag har en ny hjälm till salu med läderband=) Den är stl 55 och bli skiftar lite i blålila, mkt skön! om du är intresserad så säg till! ska ha kanske 500, kostade 800 ny. Köpt i falsterbo och kommer inte ihåg märket just nu=)

Liknande trådar

Utrustning Hej, Funderar lite på hur ni andra har det med försäkring som täcker ridhjälm? Tänker främst när man inte uppsöker vård men ändå känner...
Svar
14
· Visningar
1 372
Utrustning Jag behöver köpa en ny ridhjälm. Min nuvarande köpte jag 2013 när jag började rida (!!!) och den är verkligen long overdue. Jag är en...
Svar
7
· Visningar
784
Senast: Blyger
·
Utrustning Hej! Jag är på jakt efter en ny ridhjälm då den jag har nu har alldeles för dålig ventilation! Min upplevelse är att många...
Svar
3
· Visningar
513
Utrustning Ska åka till annat stall än jag brukar och rida och tvättar ju såklart alla kläder , rengjort ridskorna och varit extra noga på sulorna...
Svar
18
· Visningar
958

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka