Ridhjälmsproblem

eliis

Trådstartare
Jag hade bestämt mig för att köpa en ny ridhjälm. Åker till hästaffären och frågar efter en hjälm med avtagbart innerfoder, som man kan ta ur och tvätta. Hon i affären säger att det har hon aldrig hört talas om. Sedan säger hon att ridhjälmar brukar inte bli snuskiga innuti om man bara vädrar dom. Är det bara jag som fått för mig att det finns ridhjälmar med avtagbart foder?

Så mina frågor är; finns det hjälmar med avtagbart innerfoder? Och hur ser era ridhjälmar ut efter ett tags användande?

Berätta gärna vad ni har för ridhjälm, vilka "finesser" den har och hur mkt hjälmen kostade.

Sv: Ridhjälmsproblem

Jag har en sån här : Victor Hugo ridkask

1071-7413_1.jpg

Den kan man ta ut innerfodret och tvätta i 40 grader.
Sitter superbra på mig. Tänkte att det skulle ju ta ett tag för hjälmen att sätta sig med efter bra några gånger så känns det som om jag alltid haft just den hjälmen.
Priset ligger på en 1000:-

Sv: Ridhjälmsproblem

Skulle beställa en sån (Victor Hugo) i min storlek, då fick jag veta att den inte längre tillverlas...:cry: :cry: :cry:

Synn, tycker den är rätt snygg...

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
16 437
Senast: Johanna1988
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka... 2
Svar
27
· Visningar
6 762
Hästmänniskan Hej alla Bukefalos..are? Mitt namn är Brunte och jag är ny här. Det är såhär att jag är en tjej på 25+ år som har ridit till och från... 2
Svar
21
· Visningar
5 053
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 980

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka