Ridinstruktören dömd till fängelse för våldtäkt mot barn

(Ridsport)
Den 32-årige ridinstruktör som åtalats för våldtäkt på en 12-, en 13- och en 14-årig flicka dömdes i dag av Stockholms tingsrätt.
Domen föll för våldtäkt mot barn, försök till våldtäkt av barn och grovt sexuellt utnyttjande av underårig. Påföljden blev fängelse i tre år och sex månader samt skadestånd på 321 000 kronor.

http://www.tidningenridsport.se/def...&ArticleOutputTemplateID=560&ArticleStateID=2
 
Sv: Ridinstruktören dömd till fängelse för våldtäkt mot barn

Det värsta är väl att man nuförtiden inte vet vem av dem man ska tycka synd om...
 
Sv: Ridinstruktören dömd till fängelse för våldtäkt mot barn

va??!! 3 jävla år för utnyttjande av de barnen, han har ju förstört deras liv. vad är det för fel på rättssystemet här i Sverige?
De skyddar ju brottslingarna mer än offren!!
Han har våldtagit tre stycken, vad skulle hindra honom från att göra samma sak när han kommer ut om tre år?
Visst ska han betala en massa pengar men hur sjutton kan någon tro att de där pengarna är tillräckligt? Dom kommer ju ändå vara offer?
nej jag tycker att han ska buras in för alltid, jag skiter fullständigt i honom, han har gjort det tre gånger och då anser jag att han förbrukat sina chanser.
 
Sv: Ridinstruktören dömd till fängelse för våldtäkt mot barn

Fy fan så sjukt. sköter han sig behöver han altså bara sitta 2 år.... jämför detta med vad som händer om man gör ett skattebrott... så stört....
 
Sv: Ridinstruktören dömd till fängelse för våldtäkt mot barn

det undrade jag också :confused::confused:
 
Sv: Ridinstruktören dömd till fängelse för våldtäkt mot barn

jag fattar inte riktigt det där med halvbrodern, hur och varför är han inblandad?

har han alltså gett sig på samma stackars flickor?
låter lite konstigt tycker jag allt :confused:
 
Sv: Ridinstruktören dömd till fängelse för våldtäkt mot barn

Det värsta är väl att man nuförtiden inte vet vem av dem man ska tycka synd om...

Tro mig, han förtjänade det. Han var likadan mot oss när jag hade honom som ridlärare.
 
Sv: Ridinstruktören dömd till fängelse för våldtäkt mot barn

Det värsta är väl att man nuförtiden inte vet vem av dem man ska tycka synd om...

:eek: vad fan säger du?:eek:

Han är ett j***a svin och förhoppningsvis blir han duktigt hatad i fängelset!!
 
Sv: Ridinstruktören dömd till fängelse för våldtäkt mot barn

Tveksamt för där sitter ju troligen likasinnade.

jo det är sant men man kan ju leva på hoppet;) måste ju finnas nån som avskyr våldtäktsmän...
 
Sv: Ridinstruktören dömd till fängelse för våldtäkt mot barn

Mig veterligen sitter inte våldtäktsmän och pedofiler med andra, just med tanke på deras säkerhet.
 
Sv: Ridinstruktören dömd till fängelse för våldtäkt mot barn

För att överleva på anstalt så är man som sexbrottsling/pedofil skild från de andra intagna. De står väldigt lågt på den interna rangordningen. Hustrumisshandlare/barnmisshandlare ligger också väldigt illa till.

Ibland önskar man (med man menar jag jag) att vakterna 'råkade' släppa ut vissa typer bland den vanliga populationen. :devil:
 
Sv: Ridinstruktören dömd till fängelse för våldtäkt mot barn

För att överleva på anstalt så är man som sexbrottsling/pedofil skild från de andra intagna. De står väldigt lågt på den interna rangordningen. Hustrumisshandlare/barnmisshandlare ligger också väldigt illa till.

Ibland önskar man (med man menar jag jag) att vakterna 'råkade' släppa ut vissa typer bland den vanliga populationen. :devil:

Tragiskt!! Dom borde få leka med dom andra internerna eller hur? Då kostar dom inte samhället så mkt pengar sen:angel:
 
Sv: Ridinstruktören dömd till fängelse för våldtäkt mot barn

För att överleva på anstalt så är man som sexbrottsling/pedofil skild från de andra intagna. De står väldigt lågt på den interna rangordningen. Hustrumisshandlare/barnmisshandlare ligger också väldigt illa till.

För att inte tala om ekonomibrottslingar typ pengasvindlare och bedragare...
 
Sv: Ridinstruktören dömd till fängelse för våldtäkt mot barn

Det vet jag inte, men oftast sitter ekonomiska brottslingar på anstalter med lägre säkerhetsgrad. De sitter ju kanske vanligtvis inte på säkerhetsklass A direkt. Eller, beroende på strafflängd, alla med ett längre straff kommer ju till Kumla för utvärdering (säkerhetsklass A) men kriminalvården strävar ju efter att klienter inte ska behöva sitta säkrare än nödvändigt.

Kanske lite OT iofs...
 
Sv: Ridinstruktören dömd till fängelse för våldtäkt mot barn

Denne man har ju turnerat landet runt. På vilken av alla ridskolor/klubbar har du varit?
Enskede, Gladö, Djurgården, ngnstans på Värmdö, Elfvik, Orsa, Norrköping? Eller är det fler?

Finns det fler här som vet vem han är?

Mosig
Brorsan hade "gett sig på" en av flickorna storebrodern hade.
 
Sv: Ridinstruktören dömd till fängelse för våldtäkt mot barn

Denne man har ju turnerat landet runt. På vilken av alla ridskolor/klubbar har du varit?
Enskede, Gladö, Djurgården, ngnstans på Värmdö, Elfvik, Orsa, Norrköping? Eller är det fler?

Finns det fler här som vet vem han är?

Mosig
Brorsan hade "gett sig på" en av flickorna storebrodern hade.


När jag läste Värmdö i ditt inlägg dök ett namn upp lååångt bak i minnet. Googlade...och jo...det stämde.

De är födda 1976 och 1988. De finns namngivna på en internet sida- jag vet inte om man får skriva ut den här.
 
Sv: Ridinstruktören dömd till fängelse för våldtäkt mot barn

Ja, då hade jag rätt när jag anade vem det var.

Hade hans mamma som ridlärare/ridskolechef i Norrköping för ca: 13-14 år sedan.

Kommer ihåg att småtjejerna var väldigt intresserade av honom (även de äldre).

Vidrigt av honom att utnyttja kärlekskranka småtjejer.
 
Sv: Ridinstruktören dömd till fängelse för våldtäkt mot barn

VA? hur kan man göra så!!! :O ... barn kommer ditt för att ha roligt och lära sig att rida och sköta dom underbara djuren. Det är fruktansvärt att så unga barn som dom får vara med om något sånt i deras liv.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter (Ridsport) Nu har Svea hovrätt avslutat förhandlingarna i fallet med den 32-årige ridinstruktör som fälldes i tingsrätten för våldtäkt...
Svar
1
· Visningar
737
Senast: 4legs
·
  • Artikel
Hästnyheter (Ridsport) Svea Hovrätt fastställde i dag domen mot den 32-årige ridinstruktör och tränare som i tingsrätten fälldes för våldtäkt mot...
Svar
4
· Visningar
1 374
Senast: Heulwen
·
  • Artikel
Hästnyheter (Ridsport) Den 14 juli inleds rättegången i Stockholms tingsrätt mot den 32-årige ridinstruktör som är misstänkt för våldtäkter mot två...
Svar
0
· Visningar
1 160
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (Ridsport) Domen mot den 32-årige ridlärare som blivit dömd till tre och ett halvt års fängelse för bland annat våldtäkt mot barn...
Svar
0
· Visningar
815
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp