Bukefalos 28 år!

R

_Rosie_

Någon här på buke som har testat det? Har sugen på att köpa ett par från hööks men jag vet inte om det är värt pengarna... Tycker mest det verkar vara en kul grej :)
Är de bekväma att rida i t.ex? Har de bra kvalité?
 
Jag har ett par.
Först och främst vill jag poängtera några saker som man först inte tänker på:
1. de är oskodda, är man inte van vid det så kan man säkert känna sig instabil i sadeln.
2. Bootcut är visserligen snyggt, men det gör det väldigt obekvämt att ha stövlar eller chaps på sig. MEN jag upplever inte att jag får nyp av mina stigläder för det. (Vilket annars har varit ett problem utan stövlar, i en vanlig sadel.)
Detta förmodligen för att byxorna sitter så löst runt vaderna att stiglädren nyper i tyget istället för mina ben.
Jag tycker att mina ridjeans sitter som gjutna och är helnöjd! :)
 
min kompis har ett par som dock ej är ifrån hööks, de är köpta i någon liten butik i östergötland.
stretch jeans, halvskoda typ, hon tycker de är som vanliga ridbyxor nästan.
 
Jag har ett par Jackson ridjeans och de är underbara, särskilt på sommaren! De är tunna och följsamma och lätta att röra sig i, och mycket svalare än allt annat jag provat :)
 
Jag har Börjes. Väldigt stretchiga och sköna. Lite smala i storleken kanske i förhållande till midjan. Smala nertill så de går bra i stövlar. Det bästa var väl priset.
 
Jag har ett par från "Horse life" och dem är jätte bra, men väldigt stela i början, men dem mjuknar efter ett tag.
Jag tycker absolut att du ska köpa ett par
 
Ni får ursäkta, men jag tycker inte ens att de är fina... :o :crazy:
Men köp såna om du är sugna på dem!!! Absolut! :)
 
Dom från Hööks verkar som vanliga jeans faktiskt. Tycker att du ska leta reda på ridjeans från Jacson. Dom är jättesköna på sommarn och precis som vanliga ridbyxor enligt mig.. :smirk:
 
Om man hittar ett par som passar är det underbart att rida i, särskilt på sommaren :love: De Hööks hade i förra katalogen var kanon, de i den nya är sämre, men det är ju efter mina mått :smirk:

Hållbarheten är väl lite sämre än ex. skodda ridbyxor. Men jag rider i mina tills de trillar sönder :D
 
Hej.Jag har köpt ett par ridjeans i jodpurs-modell,halvskodda, i stretch. Jättesköna att rida i och dessutom jättesnygga. Av märket Jacsson,billiga!Finns också i vanlig ridbyxmodell,faktiskt också snygga.Dock oskodda.
Jag har köpt mina på Sätra Islandshästgård.
www.satraislandshastgard.se
 
det är det som är poängen :idea:
fast utan en skavande söm på insidan benen och förstärkta vid knät som på vanliga ridbyxor :)
 
Tja!

Jag tycker ridbralls i jeans e as-snygga!
Men du ska de va lite hästiga o coola detaljsömmar på!
Tex vet en som har ett par o på bakfickorna e det sytt som en hästsko!

Annars funkar ju alltid Wrangler som e de märke westernfolk använder, fast de kan ju va lite varmt på sommaren.

Lycka till!
 

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag är då knappa 160cm lång. Jag skulle inte kalla mig själv överviktig, men jag har någorlunda vida höfter, lår och vader. Att...
Svar
17
· Visningar
1 400
Senast: Squie
·
Mat Jag är sugen på att köpa en maskin som tillverkar växtmjölk, men undrar om det är värt det. Är det någon som har en sån och vad tycker...
Svar
3
· Visningar
337
Senast: Tassa
·
Hemmet Så jag ska köpa ett takduschset till min dusch. Tycker dock det är jättesvårt att veta vilket märke som är av bra kvalité. Vidare har...
Svar
0
· Visningar
160
Senast: Acto
·
Gnägg Hej! Den här tråden är för alla oss som har en PRE eller som gillar rasen PRE eller som bara vill diskutera PRE. :) Vore kul att få...
2
Svar
32
· Visningar
3 897
Senast: warg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp