Ridkavaj från B*rjes?

Russis

Trådstartare
Nån som har och/eller vet hur den är? Kvalité och passform o s v...

Jag har ingen kavaj sen tidigare, men vill nu köpa en. Jag kommer inte att tävla mer än på lokalnivå, och det kommer inte att bli så jätteofta, så jag behöver ingen jättebra och jättefin kavaj, men jag vill ju inte heller att den går i sönder med en gång :crazy:.

Skulle bli jättetacksam för era erfarenheter om den (även om vad ni rent allmänt tycker om den, hur den ser ut o s v). Tipsa gärna om andra billigare kavajer som ni tycker är bra (eller relativt bra) för upp till ca 500 kr!

Kavajen jag menar (Champion Gold) finns i marinblå och svart och kostar 389 kr.

Sv: Ridkavaj från B*rjes?

Har också funderat på en sån! Problemet är att nästan inga kavajer passar på mej men man får väl prova och se...

...Det här vill du kanske inte höra men när jag var igång och skulle köpa kavaj så hade jag också tänkt mig något ganska så billigt. Jag provade och provade och provade. När jag färdig med prövandet så blev det en Pikeur för 1´500. De flesta kavajer tycker jag har urusel passform. :( Men det beror väl lite på hur man ser ut också..

Jag tror att Jacson har kavajer som är rätt snygga och inte så fasligt dyra.

malu

Köp helldre en kavaj från Jacson dom kostar runt 500:-

Jag har haft en Börjes kavaj, och dom är extremt STORA i storlekarna. Jag beställde 38:a på min, har vanligtvis 36/38 och den satt som ett hus, kunde ha säkerthetsväst under o det syntes inte ens..

Nu har jag en Pikeur,(för 1500) men tyvärr är det så med kavajer att man betalar för passformen har jag märkt efter några timmars provande.

Så satsa antingen på en beg. där kan du hitta flertalet för runt 500:- som är fina! eller har du möjligthet att prova börjes kavajen så är det ju en fördel, för då kanske den sitter som den ska!

De sitter ju olika på olika personer. Köpte en Hugo Simon, ca 1000kr, och kämpadxe mig till och med in i 170 cl för att passformen skulle bl lite bättre. Det var ett misstag, den är vedervärdig på mig, trots att den eg. är jättefin.
provade istället en JAckson för ett tag sen. Ca 500 spänn ja, så det blir nog den tills vidare. Annars tycks ju Pikeur va väldigt snygga..

Jag har Börjes kavaj. Jag har väl normalt sett ungefär storlek 40 och jag köpte 36 i min Börjeskavaj (var där och provade) så de är vääldigt stora. Ändå är kavajen rymlig.

Visst är det snyggare med dyra figursydda kavajer, men jag ansåg att denna dög till mig eftersom jag max tävlar några lokala tävlingar/år (i år har jag inte tävlat någon).

Kavajen är bara använd ca 3ggr så jag kan väl inte uttala mig så mycket om kvaliteten, men än håller den...

Tack allihop för svaren :bow: !!!

Precis som Chlo skriver kommer inte heller jag att använda kavajen så jätteofta...

Jag har tyvärr ingen möjlighet att testa B*rjes kavajen, så isåfall blir det att beställa hem en storlek och chansa och se om den passar :crazy: , och det verkar ju inte vara så lätt.

Men jag tror nog jag ska göra som _Peplis_ tyckte: se mej om efter en bättre begagnad eller en Jacson.

Nån som vet vart Jacson kavajen finns?

Men kommer inte Börjes till Globen då, du ska inte dit?
När jag var på scandinavium i våras var Börjes där och jag köpte en kavaj där.
Den kostade endast 150:-, marinblå. Helt okej till det priset, är åtminstone värd
det dubbla egentligen. På mig sitter den helt okej.

Tänkte bara köpa en enklare och billigare kavaj först innan man köpte sig något dyrt,
eftersom jag inte riktigt vet hur jag ska göra med mitt framtida tävlande. Köper hellre
en finare kavaj sen om jag vet att jag verkligen ska satsa på tävlandet!

Men kan inte alternativet för dig vara att köpa beg. då? Kanske finns några i ditt stall som ska sälja, då kan du ju ändå pröva kavajen menar jag?

Jacson kavajerna finns på www.lillhastenistav.se

Tack för svaret!!
Nej, jag ska inte till Globen :cry:

Jo, jag ska kolla den där Jacsonkavajen eller se efter en begagnad, tror jag. Det borde ju finnas någon runt omkring här som har en kavaj att sälja...

Men hur fungerar det rent generellt med kavajstorlekar? Om man har en viss storlek på tröjor, kan man utgå efter den storleken då? Förstår att det beror på vad det är för kavaj, men jag menar hur det brukar vara...

Det är väldigt olika från märke till märke..men den du köper av borde ju veta vad det motsvarar för storlek!

börjes är stora i storlekarna! gå på en ridsportbutik och kolla tex. jacson (Granngården har också jacson) för du måste betala nästan 100 spänn för att få hem kavajen som kanske inte passar (minst 65 spänn för att skicka tillbaka den!)

måste bara få säga.. provade en svart pikeur-passade inte. provade en svart jacson-passade inte. råkade få syn på en mörkblå (min tävlingsfärg) beg. kavaj märket sans pareil-satt som ett smäck! och gissa vad.. 300KR! HELT SJUKT BILLIGT! kostar minst som pikeur...=) jag brukar aldrig kunna hitta en kavaj jag kan ha om jag går på stan och shoppar kläder heller!

Försök hitta ngn. i närheten av dig som har en som du kan prova. eller åk på ngn. mässa, i GBGhorseshow hade dom börjeskavajer med sig.

Jag har en kavaj från börjes. Den är svart och jag tycker att den är fin och priset är ju billigt! Om du inte tävlar jätte ofta kan du ju satsa på en sån om du vill. Är nöjd med min. :) Om du ska beställa en så tänk på att dom är stora i storleken!

Jag har bl.a en kavaj från Börjes å jag är nöjd med den, känner många som beställer dyra kavajer som har bra mkt sämre passform! :)

Tycker börjes kavajerna är jättefina. fast jag har ingen själv. Men dom är stora i storleken så bäst är ju om du kan åka dit och pröva..

men dom e fina : )

jacson finns på Eko. Jag har provat dom hur många gånger som helst men dom passar helt enkelt inte. Har provat allt från 160 till 38 (har 34-36 i vanliga fall) och det går inte.....
men jag har sett andra som dom har passat på och dom är jättesnygga!

jag tävlar också bara lokalnivå.. tävlar inte så offta behövde ingen fin kavaj. så fick ja tips om jacson klavajen.. asså den sitter jätte bra på mej.
men tycker du ska prova och inte beställa.. om man provar vet man att man köpt rätt.

Liknande trådar

Träning Jag håller just på att lastträna min häst. När jag köpte henne (11 mån sen) var hon panikslagen för transporten, hon reste sig och hade...
Svar
14
· Visningar
1 313
Senast: axel
·
Utrustning Helskodda för 259 kr (finns i vinröd, marinblå och stålgrå) Nån som vet hur dom är? Hur dom är i storleken, kvalité o s v... Jag...
Svar
7
· Visningar
921
Senast: Korven
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka