Ridkjol eller termobyxor till barn?

Ia*

Trådstartare
Min dotter på fyra behöver kläder att rida i i vinter. Vad tror ni funkar bäst, ridkjol eller termobyxor? Hon rider både i ridhuset och ute. Funderar på om hon inte blir kall i kjol eftersom den är "öppen "? Men så undrar jag om inte termobyxor åker upp i benen när hon rider? Eller finns det något som är ännu bättre?

Mina helskodda termobyxor åker inte upp vid ridning - de har en "snodd" i nederkant som dras under skons sula.

När jag var liten så hade jag overall då jag red/åkte häst. Byxorna gled inte upp då de var dragna utanför skorna och hade en rem under foten.
Lagom vadderat om man ramlar av misstänker jag ;).
Men det är ju lagom klumpigt och varmt, när jag var äldre så red jag i ridbyxor utan underställ och t shirt :p.

För ridhus ridning så tror jag att det kan räcka med underställ och tjockare ridbyxor, så har man bättre grepp och är mer smidig. Ute så är nog ridtermobyxor bättre mot kylan.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
657
Senast: cowgirl81
·
Småbarn Vår dotter är väldigt slimmad och vi har svårt att hitta byxor som sitter bra på henne. Hon har 92 i längd men då åker de bokstavligen... 2
Svar
23
· Visningar
1 930
Senast: gulakatten
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna... 2
Svar
24
· Visningar
3 094
Hundavel & Ras Vi är hundlösa för första gången på typ 22 år, bortsett från ett glapp på några månader för 13 år sedan och det är så tomt och sorgligt... 2 3
Svar
55
· Visningar
4 870

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Chat GPT
  • Annonsera Mera VIII
  • Dressyrsnack nummer 18
Tillbaka