Ridkläder för regnväder

pajaztar

Trådstartare
Ja vad ska man ha på sig när man rider i regnet egentligen? Just nu rider jag i ett gammalt regnställ som sjunger på sista versen. Förutom att det läcker så är det också obekvämt. Vad har ni andra som ni gillar?
 
Jag har också regnkappa!
1693818695841.png
 
Jag köpte en ridregnkappa för ett par veckor sen. Med öppningsbara sprund så man kan rida i den. Jättenöjd. Så skönt med ett bra regnplagg. Har kämpat med usla regnbrallor/jackor i många år och blivit blöt ända in på trosorna😖

1693854496163.jpeg
 
Jag letar efter något som går längre ner än till knäna och som verkligen tål ösregn. Finns nått sånt?
Jag köpte en för stor vanlig galonregnkappa. Tycker det är det enda som verkligen håller tätt. Den är tillräckligt stor för att ligga över sadeln trots att den saknar öppning i bak. Eftersom den är stor så kan jag även ha rätt mycket på mig under om det skulle vara kallt och t ex snöslask. Men lite svettigt blir det förstås med galon - det andas ju inte direkt... 😅
 
Jag köpte en för stor vanlig galonregnkappa. Tycker det är det enda som verkligen håller tätt. Den är tillräckligt stor för att ligga över sadeln trots att den saknar öppning i bak. Eftersom den är stor så kan jag även ha rätt mycket på mig under om det skulle vara kallt och t ex snöslask. Men lite svettigt blir det förstås med galon - det andas ju inte direkt... 😅
Var köpte du den? Jag hittar inga som är tillräckligt långa. Dom flesta slutar vid knät eller ovanför och hittar jag nån som är tillräckligt lång så är min storlek slut.

Såg att det finns nått på horze men jag är osäker på om det är galon eller galonliknande material
 
Var köpte du den? Jag hittar inga som är tillräckligt långa. Dom flesta slutar vid knät eller ovanför och hittar jag nån som är tillräckligt lång så är min storlek slut.

Såg att det finns nått på horze men jag är osäker på om det är galon eller galonliknande material
På ICA Maxi! Men jag är kort, så det mesta blir rätt långt på mig. 😅
 
Ja vad ska man ha på sig när man rider i regnet egentligen? Just nu rider jag i ett gammalt regnställ som sjunger på sista versen. Förutom att det läcker så är det också obekvämt. Vad har ni andra som ni gillar?
Jag har en rejäl seglarjacka jag ärvt av pappa. Helt perfekt. Säkert dyr, vet ej märke, men just seglarkläder verkar vara en hit. Och rainlegs på benen. Antar att seglarbyxorna som kom med jackan hade varit jättebra, men de är paddade på knäna och blir för klumpiga. Höll mig torr både inifrån och utifrån när jag hade detta under en veckas off grid ridtur i fjällen. plasthandskar under ridhandskarna.
 

Liknande trådar

Hemmet Mitt täcke börjar tyvärr sjunga på sista versen och jag funderar på att investera i ett nytt. Efter lite googlande inser jag att...
Svar
17
· Visningar
611
Senast: Trott
·
Hemmet En anhörig till mig har idag en ca 20 år gammal "dum"-TV och en DVD-spelare med inspelningsbar hårddisk inkopplad via HDMI. Hen streamar...
Svar
3
· Visningar
341
Senast: lytesout95
·
BH
Kläder & Bli fin Efter corona, då jag spenderade nästan två år med att jobba hemifrån, så har jag haft svårt att gå tillbaka till att använda vanliga...
2
Svar
21
· Visningar
1 420
Senast: Cattis_E
·
Kläder & Bli fin Vad ska ni ha på er i jul? :) Jag har ingen julklänning/jultröja eller jul-något-alls faktiskt... men nu är tiden inne känner jag, jag...
Svar
10
· Visningar
950
Senast: Otherside
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Uppdateringstråd 29
  • HJÄLP ! Halsband + ute katt

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp