Ridkläder

Manji

Trådstartare
Efter flera år på kuskbocken ska jag upp i sadeln igen. Kommer rida max 2 ggr/vecka men har noll ridkläder. Har gått runt i fridtidsbyxor och muckboots utan klack senaste tio åren...

Vilka skor passar bra att fritidsrida i och som är sköna generellt i stallet? Måste vara fodrade och gärna med lite högre skaft så man inte behöver ha nyplogat för att slippa blöta fötter. Helst sådana som passar bra/ser ok ut med ridstrumpor.

Vinterridbyxor? Finns det vettiga på marknaden?
 
Har dem inte själv, men vet att muckboots har en hög variant som är fodrad och med klack för ridning, det kanske kan vara något? :)
 
Sen finns det ju en del stövlar i denna modellen som funkar att rida i. Dock har jag förstått att vattentätheten hos vissa märken lämnar en del att önska!

8A86A46C-F65C-4168-BE28-A855424F62CE.jpeg
 
Sist jag behövde "ut med hunden-stövlar" köpte jag sådana här med baktanken om att de skulle funka att rida i om jag någonsin började rida igen. De är otroligt sköna, jag har knappt använt några andra skor under hela hösten. De är neoprenfodrade och lagom varma. Nu har jag plötsligt börjat rida igen 🥰 och med mina gamla shortchaps och ridstrumpor känns det hur bra som helst att rida i. Finns på bla Granngården.

1609841790499.png
 
Sist jag behövde "ut med hunden-stövlar" köpte jag sådana här med baktanken om att de skulle funka att rida i om jag någonsin började rida igen. De är otroligt sköna, jag har knappt använt några andra skor under hela hösten. De är neoprenfodrade och lagom varma. Nu har jag plötsligt börjat rida igen 🥰 och med mina gamla shortchaps och ridstrumpor känns det hur bra som helst att rida i. Finns på bla Granngården.

Visa bifogad fil 62778
Köpte sådana igår, jättesköna.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Rallylydnad
  • Uppdateringstråd 29
  • Hundrädda

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp