Bukefalos 28 år!

Vattenfarg

Trådstartare
Hejsan! Ny på sidan ☺
Jag är här för att försöka hitta en ridkompis och undrar om det här är ett bra ställe att leta? Jag tänkte skriva en text om hur mina hästar och jag är osv.
Bakgrunden till det här är att jag är i ett väldigt litet stall och inte har några hästintresserade vänner så det skulle vara kul med en medryttare/ridkompis ☺ har två egna hästar samt två hästar jag tar hand om åt en granne som inte rider längre. så det blir mycket tid i stallet och det är lite ensamt.
Så vad tror ni? Kan jag använda den här sidan så? Om inte, vet ni någon annan sida jag kan skriva på för att hitta en ridkompis? ☺ tacksam för alla svar och råd ☺
 
Det här är ett diskussionsforum så det är tyvärr inte rätt ställe.
Tänker också Facebookgrupp.
 
Är du säker på det ?
Tycker det finns lokala grupper om allt nu.
Starta en egen annars och bjud in folk ?
Jag sökte på lite olika formuleringar men hittade inget. Finns ju såklart en stor medryttargrupp men jag har inte fått napp där förut tyvärr
Jag har typ 20 pers på fb och det är ju alla personer som inte delar mitt hästintresse.
 
Har du kollat andra sidor på nätet där man sätter ut hästannonser? H***net till exempel? Vet inte om man får skriva ut det här...
 
Jag sökte på lite olika formuleringar men hittade inget. Finns ju såklart en stor medryttargrupp men jag har inte fått napp där förut tyvärr
Jag har typ 20 pers på fb och det är ju alla personer som inte delar mitt hästintresse.

Om det finns en stor grupp på FB för ditt område (och den är aktiv) så gäller det nog bara att ha tålamod och vänta tills rätt häst och ägare dyker upp. Var ärlig med vad du har att erbjuda och vad du söker efter.
 
Har du kollat andra sidor på nätet där man sätter ut hästannonser? H***net till exempel? Vet inte om man får skriva ut det här...

Den sidan vet jag vilken det är ☺ ska skriva en annons där och på blocket tänkte jag. Funderade på att sätta upp lappar på bytavlorna i området men jag känner ju nästan alla där redan och alla som vill rida har ju egna hästar
Kanske i någon mataffär i stan blir bättre.
 
Om det finns en stor grupp på FB för ditt område (och den är aktiv) så gäller det nog bara att ha tålamod och vänta tills rätt häst och ägare dyker upp. Var ärlig med vad du har att erbjuda och vad du söker efter.
För att vara tydlig: jag äger två hästar och hjälper till med ytterligare två. Letar ridkompis med eller allra helst utan häst.
Jag har lagt ut annonser där (fbgruppen) tidigare varav en ligger kvar. Kan ju updatera den. Men har bara fått kontakt med folk som är oseriösa eller inte alls. Vill inte ta en massa exempel men tror du förstår ungefär.
 
För att vara tydlig: jag äger två hästar och hjälper till med ytterligare två. Letar ridkompis med eller allra helst utan häst.
Jag har lagt ut annonser där (fbgruppen) tidigare varav en ligger kvar. Kan ju updatera den. Men har bara fått kontakt med folk som är oseriösa eller inte alls. Vill inte ta en massa exempel men tror du förstår ungefär.

Här i Östergötland finns ju massa fb-grupper passande ämnet :) Sätt upp lappar på närmaste ridskola :)
 

Liknande trådar

Anläggning Jag funderar på inackordering och behöver hjälp att bolla lite.. Förutsättningar: Tre egna hästar (två shetlandsponnys, en stor) på...
9 10 11
Svar
217
· Visningar
11 961
Senast: Blyger
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 321
Övr. Hund Hejsan! Jag och min kille är otroligt sugna på en hund. Han vill ha nu-nu-nu medan det är jag som bromsar eftersom jag såklart vill att...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 851
Senast: hollypolly
·
Hästmänniskan Hej, vi har precis köpt en gård med stall utanför stan. En tidigare ägare till gården har haft två hästar, nuvarande ägare som vi köper...
Svar
7
· Visningar
1 349
Senast: Grizelda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Hönstråden II
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp