Ridläger!

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Sacramento_Song
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 1 009
S

Sacramento_Song

Finns det någon som vet ett bra ridläger som jag kan ta med min häst till,som inte är så krävande.Utan mer lugna uteritter?
Mvh Natalie & Sacramento Song

Tycker också du bör skriva din tråd på ett annat lämpligare forum. Det finns ju ett fletal ridläger som är med I Sveriges Ridlägerarrangörers Riksförbund. Besök deras hemsida www.ridlager.org om du vill ha info. om lägren.

Det finns ju många olika sorters läger, mestadels allroundläger med varierande ridinriktningar (dressyr, hoppning, skogsridning ev. med lite terrängritt, gymkhana och voltige med) samt mer träningsläger mot hopp och dressyr. Med de flesta lägren jag varit på, även de som varit lite mer träningsinriktade har man mest ridit lite mer intensivare mot den gren man valt att inrikta sig på under lägret har det ändå oftast bara varit t.ex. ett dressyrpass (om man valt dressyr som gren) under dagen.
Det andra ridpasset brukar bli i skogen.

Men vill du mest rida i skogen så kanske det vore roligare
att prova på och rida t.ex. efter någon ridled? Våran klubb
samarbetar med ett par ridklubbar runt skagern www.skagernrunt.se så där kan man alltså rida med runt sin häst en viss sträcka och fixa så att man ordnar med boende
och hage åt sin häst. Så småning om ska de även försöka utöka leden så att det går att åka häst och vagn där samt hyra häst, det blir väl nästa projektet (det är ju rel. nystartat). :)

Dessutom så kan det ju, vara väldigt svårt och få en plats på ett ridläger nu i år, om det är det du är ute efter? I sånna fall så är ridleden ett hettips, verkar väldigt kul (har dock ej fått tillfälle att pröva den själv än.)

Sv: Ridläger!

Kolla med Nybyggets ridläger i Katrineholm. Det är Staffan Strandberg som har det. Det är jättehärlig avslappnad stämning där, och man är välkommen med egen häst.

Liknande trådar

Utrustning Min ponny är en MAXAD C ponny som är väldigt pigg men extremt känslig. Jag håller på att försöka se över hans bett då han har väldigt...
Svar
7
· Visningar
475
Utrustning Hej Har problem med kondens i taket på transporten. Tänkte att det kunde avhjälpas med en takventilation, liknande sådan som finns...
Svar
6
· Visningar
342
Senast: Cattis_E
·
Utrustning Behöver investera i en klippmaskin men det är ju en djungel. Har använt en DeLaval CB35 som jag tyckte var trevlig och även en annan som... 2
Svar
20
· Visningar
763
Utrustning Tveksamt om det räknas till utrustning kanske, men jag undrar om man alltid måste blöta dem? Jag trodde (kanske i min enfald?) att nu...
Svar
12
· Visningar
766
Senast: fio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka