Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Får man som privatperson anordna ridläger? Vilka tillstånd behöver man som privatperson/företagare? Vilken sorts försäkringar?
Om det är nån här som har anordnat ridläger så får ni gärna berätta lite
Jag har själv arrangerat ridläger under höstlovet men detta var ändå inom klubbens verksamhet och ramar så att säga. Vi hyrde lektionshästarna och de deltagande rider ju på ridskolans lektioner i vanliga fall. Vill du veta mer om vad vi hade för oss eller har några andra frågor så är det bara du hör av dig
Jag har ridläger för mina stalltjejer varje sommar. De rider "sina" egna ponnier och sover hemma. Maten hjälps mammorna åt med att fixa. Dressyrpass på morgonen, lunch , teori och sedan ett hopp pass på em. På fredagen skriver de och rider upp för något märke. Brukar ha ett läger för de mindre som ska ta märke I-II och för de större som ska ta märke III. Tar inte emot några utefrån (möjligen gamla stalltjejer som kommer på besök igen). Försäkringen håller föräldrarna med. Alla är införstådda på promiserna. Pengarna går till att rusta upp hinderpark och ridbanan med
cactuspower, du får gärna dela med dig av era aktiviteter antingen här eller via pm
welsh, mina tjejer ville att jag skulle anordna nåt liknande det du har gjort. Dock hade vi tänkt att de skulle övernatta här och vi fixar då givetvis även med maten. Får man fråga ungefär vad de får betala? Övriga tips och vad bör man tänka på?
Hästmänniskan
Hej alla, hur tänker ni som är i min ålder när det gäller detta? Köpa en äldre häst som kanske får ålderskrämpor, ett föl som du kanske...
Hästnyheter Nyligen invigdes den digitala utställningen Täby stories – bland hästar och hus. En utställning som berättar om Täby Galopps förvandling...
Trädgård & Växter Gav upp på att plantera ut tomaterna på friland, så nu har dom fått nya krukor så har jag ännu mera att bära ut o in, suck!
Var är min...