Ridning med tygndboots

Ickiz

Trådstartare
Såg i en hästaffär att det fanns boots med tyngder i med olika mängd i.

Någon som har erfarenhet av sådana? När/hur/varför använder ni dom? För/nackdelar?
Har inte tänkt att köpa sådana men det skulle vara ganska intressant att höra era åsikter/funderingar.:angel:

Sv: Ridning med tygndboots

Det är väll först och främst islandshästar man använder det till, för att förbättra gångarter, få de att lyfta mer på fossingarna.

Sv: Ridning med tygndboots

vet ingenting om sånda boots. men gissar på att det är för att hästen ska få bättre muskler och när man tar väck bootsen så lyfter dom mer på benen. eftersom dom är vana vid tygn och tar i mer i varje steg så benet går högre upp.

:bump:

Liknande trådar

Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
595
Senast: Ramona
·
Ridning Hej allihopa! 😊 Jag är ny här och skulle gärna vilja höra era tankar om något jag funderat mycket på. Jag är relativt ny på det här med... 2
Svar
22
· Visningar
2 534
Senast: Kajsalisa
·
Hästmänniskan Vad använder ni för hörlurar när ni rider? Spanat länge nu på en lösning. Vill komma från att fippla med mobilen om det ringer, sen så...
Svar
5
· Visningar
456
Senast: Cattis_E
·
Ridning Hej. Har ett fullblods sto som är föredetta galoppör. Tävlades i 3 år i tidig ålder men sen inte riden på ca 8 år. Köpte henne av... 2
Svar
36
· Visningar
3 105
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Diskbråck
  • Uppdateringstråd 31