Ridövnigar som e stärkande?

• Träning
  • Trådstartare Trådstartare proxygirl
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 970
P

proxygirl

Har ni några roliga tips på hur man kan träna upp bärigheten hos hästen i galoppen. Min häst är lite stressad utav sig och trippar oftast fram. Hon vill aldrig slappna av. Några bra övningar? Jag har testat en massa olika saker, men tänkte om det finns ngn här som kan ha ngn rolig övning som kan bättra balansen hos henne :banana::banana::banana:
tack på förhand

Sv: Ridövnigar som e stärkande?

bommar, varva mellan trav och galoppbommar, sakta av till skritt ofta, lösgör innan fattning och galoppera bara ett par språng, hoppa studs och gör halt efter, omedelbar eftergift direkt hästen lyder

Har också pålle med knepig galopp :bump: .
Jag rider mycket övergångar mellan bakdelsvändning - galopp, förvänd sluta - galopp, ryggning - galopp. Förvänd galopp är också oslagbart för att stärka galoppen och ge bättre balans, skitsvårt i början men blir snabbt bättre om man tränar duktigt ;)

förvänd galopp tycker jag stärker jätte bra!

bara en kort bit i början sedan längre!
STOR volt på en äng eller en sväng i ridhus/ridbana, sedan öka!

mycket fattningar och enklabyten!

lycka till!:)

Liknande trådar

Ridning Hej hallå. Lite pinsamt men måste ändå fråga, har någon några bra grundläggande övningar för att hoppningen ska gå bättre? Jag har...
Svar
3
· Visningar
748
Hästhantering Jag har en häst som blir väldigt stressad när hon står inne i lastbilen. Hon är klaustrofobisk och har trauma från transport i släp hos...
Svar
18
· Visningar
1 087
Senast: Amha
·
Träning Hej, Som rubriken lyder, har jag äntligen lyckats få mitt drömjobb i Spanien som ridlärare. Starting this saturday! Och för dig som...
Svar
2
· Visningar
1 345
Senast: Edla
·
Hundträning Jag funderar mycket just nu. Jag har bestämt att alltid ha 2 hundar. Jag har trivts med det men bestämt att inte skaffa mer pälsvård för...
Svar
13
· Visningar
829
Senast: Lillefrun
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka