Ridregnrock

Bukefalos 30 år!

Capybara

Trådstartare
Sorry om detta varit på tapeten nyligen, när jag sökte lite snabbt hittade jag bara en tråd från 2017. Vilka regnkappor/regnrockar för ridning - som täcker sadeln - är bra och prisvärda?

Hkm seattle. Stor i storleken tycker jag, väldigt vid och går ner kanske lite längre än mitten av vaden på mig, 170cm. Täcker sadel och häst. Har inte varit ute i skyfall med den än så kan inte säga hur den håller mot.

Har Outback-rocken från CRW.
Bara ridit i den en handfull gånger, men lever i den året runt i övrigt 😅

Tycker den täckte bra, skönt att det inte är öppna slitsar lr dragkedjor i nederdelen.

Nu är den väl lite väl stor på mig i dagsläget, men den går ju längre ner då iaf 😅

Prismässigt så ligger den ju bättre till än andra rockar, även om jag regelbundet suktat efter typ stierna å så 🥲

Håller med om Stierna. Köpte på mässan på GHS, de hade bra rabatter på utgående färger. Lite väl dyra till ordinarie pris, men riktigt bra kvalitet om man kan fynda👍

Sorry om detta varit på tapeten nyligen, när jag sökte lite snabbt hittade jag bara en tråd från 2017. Vilka regnkappor/regnrockar för ridning - som täcker sadeln - är bra och prisvärda?
Har en av märket Nova från fåglasång, täcker sadel och ben väldigt bra. Stor i storlek

Tack för tipsen! Intressanta prisskillnader mellan Stierna och annat, men den ser ju toppen ut. (Kollade snabbt på Sellpy och Vinted, och priset ligger högt även där.) Men prisvärd alltså?

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

• Lämplig kattras?
  • Kattbilder #10

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka