Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Island åker man ju inte till om man vill ha sol och värme och god mat![]()
(Islandshästar, hur kul är de där små marsvinsbollarna egentligen? Springer de inte hemskt långsamt på sina små ben?)
Jag har varit på Quinta da Fe i Portugal. Det var väldigt bra. Superduperskolade lusitanos, bra lektioner, fint allting och mycket god mat.
Paret som har stället är väldigt sympatiska båda två. Jag kände mig extremt bortskämd och allmänt lycklig hela tiden.
http://www.quintadafe.com/uk/index.html
Man kan resa dit genom Häst&Sport Ridresor, eller vad de heter.
Jag ska åka i april till Arizona i USA och rida på ranch. Ska bli jättekul, min första ridresa![]()
Jag och kära maken var i Polen och red mellan olika slott i somras. Snälla hästar, vackra slott, och god mat. Maken talar polska, så det var inga problem med kommunikationen heller.![]()
Tänk, vad man kan ha olika uppfattning om ett och samma ställe... Jag var också där med en kompis och hästarna var underbara. Men ägaren/ridläraren orsakade mer än en gråtattack i gruppen den veckan, kan jag tala om.
Hej!
Skönt att höra att alla inte bara tycker att det är underbart där. Vi tyckte också att ägaren var mycket arrogant och hade konstig inställning till sina elever. Han var väldigt duktig med ridningen och jag lärde mig massor ändå. Men inte så kul att bli utskälld för att man inte förstår vad han menar.
Dessutom kände vi oss inte särskilt välkomna när han skällde ut oss för att vi köpt vatten på ett annat ställe än farmen. Man fick inte äta eller dricka nåt som var köpt nån annanstans. Kan förstå om det gäller vin eller så men vatten?
Det var ändå en härlig vecka men det kunde absolut varit bättre.
/Ewa