Bukefalos 28 år!

Ridskola får fortsätta till årsskiftet

Sv: Ridskola får fortsätta till årsskiftet

Känns lite trisst om dom får lägga ner. Jag red själv på den som liten med många härliga minnen av många glada och välmående hästar.
Hoppas dom kan få någon form av bidrag och kan fortsätta sin verksamhet. Det är på något sätt mysigt när man passerar ridskolan när man besöker gamla bekanta i jonstorp, många minnen.
Men givetvis ska djuren ha det bra med tillräckligt stora boxar/spiltor, utevistelse (jättedåligt med det tyvärr) och skötsel e.t.c
 
Sv: Ridskola får fortsätta till årsskiftet

Jag red oxå där under många år när jag va mindre.
Helt underbara människor och hästar!!

Det jag vill tillägga är att mestadels av hästarna som avlivades/avled under de 12 åren var vistades i stallet va mycket gamla, 30-40 år!
En häst som inte mår bra blir inte så gamal! enkelt....
Men men.... tur att hästarna inte kan mäta med tumstock.;)
 
Sv: Ridskola får fortsätta till årsskiftet

Jag red oxå där under många år när jag va mindre.
Helt underbara människor och hästar!!

Det jag vill tillägga är att mestadels av hästarna som avlivades/avled under de 12 åren var vistades i stallet va mycket gamla, 30-40 år!
En häst som inte mår bra blir inte så gamal! enkelt....
Men men.... tur att hästarna inte kan mäta med tumstock.;)

Kan bara hålla med, dom har haft många riktigt gamla hästar där.
Har själv haft en travare som blev 38år och 10månader och kan absolut gå i god för att hästar blir inte så gammla om dom inte mår bra och får god omvårdnad, bra mat och massa massa kärlek!

Löjligt att bedömma djurhållning i tum eller centimetrar! Djurhållning är så väldigt mycke mer än det, sen håller jag med om att deras hästar är ibehov av mer utevisstelse i lämpliga hagar och att underlagat på derars ridbanor bör förbättras.

Men som det här med gödselhögen annser jag vara en petites, något folk bara hittat på för att ha något att klaga på, menar shit so what om den är 2meter eller 5meter hög....förstår inte problemetiken i det alls faktiskt, så länge man tömmer den 1gång/år så bör det väl inte vara något att klaga på. Som föredetta boende i jonstorp, nära ridskolan så kan jag bara säga att jag har aldrig besvärats av verken hästskitslukt eller onormalt fler flugor än på något annat ställe i jonstorp, landet är landet, kullenbergs var där långt innan alla nya villor kom dit!

Statsbor kan bli i stan, på landet finns lösgående katter, hundar som skäller i trädgårdarna, kor, grisar, hästar, får ja allt, klarar man inte av det så har man inte på landet att göra!
 
Sv: Ridskola får fortsätta till årsskiftet

så sant som det är sagt :bump:
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter (HD) Även för Kullenbergs ridskola i Jonstorp ser framtiden osäker ut. Vid en inspektion som kommunens miljöavdelning gjorde nyligen...
Svar
0
· Visningar
1 040
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (HD) Hästintresset är stort i Kullabygden trots att det inte finns en stor ridskola i Höganäs...
Svar
0
· Visningar
676
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp