Ridskolan Ekeberg i Eldsberga (Halmstad)

Ekeberg94

Trådstartare
Någon som minns denna ridskola på 90-talet? Kvinnan som ägde den hette Inger och jag minns att hon flyttade senare. Red där på 90-talet och minns speciellt 2 hästar. Min favorit ponnyn "Tressmann" och en stor respektingivande skäck som hette Acapulco. Andra hästar var fuxen Molly och fjordingen Nalle. Skulle vara roligt om någon annan minns detta stall! ❤️
 
  • Hjärta
Reactions: Nox
Ja visst gör jag det. Jag red där på 90-talet och jag minns det så väl .Jag måste ha varit 7-8 år när jag började det, ja det måste varit 1990-91. Och jag minns så väl travaren Tommy eller Tommie! Fina Tressmann :heart Jag minns att min pappa alltid stod och klappade honom i hans utebox, om jag inte minns helt fel? . Acapulco tyckte jag alltid var så snygg.
Kan vi haft Smulan där också?
 
Så kul att någon mer minns! Exakt han stod i utebox! Smulan fanns säkert också! Minns det fanns en fjording till, eller två. Visst hette ridläraren Inger? Minns en man också, men inte hans namn... Inger hade en Harleqinfärgad Grand Danois, senare en fawnfärgad tik. Minns du om någon tog över efter henne? Flyttade hon sin verksamhet med hästarna? Eller hur var det? Blev nostalgisk och försöker minnas.
 
Ja hon hette Inger. Jag minns hennes GD också, någon man minns jag inte alls. Jag vet inte vad som hände, jag tror jag slutade där för en annan ridskola närmre stan efter ett par år. Men jag kan se hela stallet framför mig. Många fina minnen!
 
Tror mannen började där efter att jag börjat rida där. Eller i den vevan. En yngre ridlärare. Ja många fina minnen!
 
  • Gilla
Reactions: Nox

Liknande trådar

Ridning tänkte, att iom att vi är så olika, vore det inte roligt att få en liten inblick i hur vi hamnat där vi är nu i vår ridkonst? Utan...
Svar
13
· Visningar
2 638
Senast: Cornelia
·
B
Ridning Har blivit lite nyfiken på hur era liv har sett ut inom hästvärlden. Både motgång och framgång! Får väl lov att börja själv att berätta...
2
Svar
21
· Visningar
5 905
Senast: annathegreatest
·
Z
Hoppning Förra sommaren köpte jag ett 6årigt sto med kanon stam (Heartbreaker) som mer eller mindre hade varit vanvårdat i hela sitt liv. Ingen...
2
Svar
23
· Visningar
3 599
Senast: zoowie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Vildkattungar
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp