nyckelpiga
Trådstartare
va tycker ni om att vissa ridskolor hyr ut sina hästar på sommarn??jag är imot d,tycker att hästarna som jobbar så mycket på ett år är värda sitt bete o bara få vila,utan ridning.ridklubben i min kommun har tagit bort betet,vad jag hört så ä d för att dom tjänar pengar på det + att det är mycket jobb med igångsättningen efter betet,men d ingår väl i verksamheten??sen förr fanns d alltid igångssättningläger o d borde dom ju oxå kunna tjäna in pengar på tycker jag....!!vi var där uppe o fråga varför dom inte har betet kvar,dom sa att hästar är som idrottsmän o mår bra av att hållas igång..konstig värdering...
visst kanske dom får vila när dom hyrs ut men har svårt att tro att man hyr en häst en sommarn för att låta den vila o gå i en hage......
förr va d alltid bete på klubben men nu ä d borttaget....vad tycker ni??visst är dom värda vila alla ridskolehästar(även privathästar med) så som dom sliter.....tycker att betet är d sista man tar bort för dom,pengar måste gå att få på nått annat sätt......
visst kanske dom får vila när dom hyrs ut men har svårt att tro att man hyr en häst en sommarn för att låta den vila o gå i en hage......
förr va d alltid bete på klubben men nu ä d borttaget....vad tycker ni??visst är dom värda vila alla ridskolehästar(även privathästar med) så som dom sliter.....tycker att betet är d sista man tar bort för dom,pengar måste gå att få på nått annat sätt......