Ridskor med foder eller med plats för raggsocka/sula?

bettysmatte

Trådstartare
Ja, det är mitt lilla dilemma! Jag ska köpa ett par ridskor som jag ska använda som "vanliga" kängor, hade jag tänkt. Tycker att det är snyggt till både kjol/tights och byxor. Men jag kan inte riktigt komma överens med mig själv om det är smartast att köpa med något lite tjockare luddigt foder, eller om det är bättre att köpa såpass stora skor att det går att lägga i lammullssula och ha en tjockare socka vid behov? Hur hade ni gjort? Antar att det finns mer att välja på i den "klassiska" ridskomodellen om man letar efter ofodrade?

Sv: Ridskor med foder eller med plats för raggsocka/sula?

Det beror ju på om du menar att använda ridskorna på vintern? För då hade lamullssula varit perfekt.
Men ska du inte det så tycker jag att du ska ta en ridsko i din vanliga storlek. Ska du ha en tjock sula i får du ju räkna med en större storlek på skon och det ser kanske lite konstigt ut när du har kjol/tights.
Ridskor är jättesnyggt till fin! :)

Jo, meningen är att köpa nu och använda i höst och vinter.

Ska du använda dem höst vinter hade jag satsat på dem som är gjorda med foder. Då räcker tunna sockor (helst i ull) eftersom fodret isolerar värmen och man kan röra tårna.:)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Fågelobservationer
  • Flytta med utekatt
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Tillbaka