Ridskor och shortchaps?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare overtyre
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 25
  • Visningar Visningar 2 050
O

overtyre

Jag har tänkt att införskaffa mig ett par nya ridskor och shortchaps då de gamla håller på att fallera. Så jag undrar vilka ridskor som är lite nättare i modellen och gärna dragkedja eller snörning. Men utan går lika bra. Chapsen ska vara i läder och givetvis med kedja. Men annars har jag inga krav förutom att de ska vara hållbara.
Så, fram med era bästa tips. Och gärna sådana man kan beställa från internet, eller köpa i Falsterbo. ;) :D

Sv: Ridskor och shortchaps?

Jag har haft mina skor och shortchaps från Hööks många antal år, och dom har funkar jätte bra faktiskt! Skorna är det ingen snörning eller sånt på men den är mkt bra. Fast inte om man ska tävla om sånt i och för sig..det kanske är det du ska ha det till..=S

Ja. Jag tänkte ha det som "lite finare", typ tävling och träning.

Jaha ok, då har jag tyvärr ingen aning..Men jag har sett många med fina skor och leggings, så det borde inte vara så svårt att hitta..=)

Jag tycker graninges shortchaps är riktigt bra!!! Ser super snygga ut och är jättesköna! Tyvärr är skorna lite klumpiga och ganska varma... Men de är välldigt sköna att ha på foten! :)

Jag har Mountain horse, det är riktigt bra :) det är stålhätta på dem också (räddat mig många gånger :p )
De är Jodphurs altså läderskor med "resår" eller vad det är, i sidan..
Jag har också matchande chaps i svart mocka. underbara :):love:

Dyóns stövelskaft (finns både bruna och svarta) är super sköna och fina men går på 1600kr (bland annat säljer Skara Hästsport dem och de ska till Falsterbo Horse show).
Ridskor är jag lite sämre på tyvär, det är mer inviduellt vad man gillar och inte gillar..

Jag har jodhpurs och shortchaps från Jacson och tycker de är superbra!
Ganska billiga, skorna har hållt fenomenalt bra (levde i dom hela första året i princip). Chapsen har jag fått byta en dragkedja på, efter 1,5 år...

jodresar.jpg

lyxlegg.jpg

Jag skulle satsa pâ ngt Italienskt, Parlanti kan du köpa i Falsterbo tex

minns faktiskt inte :p
köpte mitt på eko:- och tror jag gav ca 500:- för chaps och en 3-400 för skorna... men jag kan ljuga också, mitt minne är inte vad det borde vara... ;) inte mer än 1000:- för båda dock.

fnorr skrev:
Jag skulle satsa pâ ngt Italienskt, Parlanti kan du köpa i Falsterbo tex
Finns det både skor och shortchaps? Vet du på ett ungefär hur mycket de kostar?

det har jag nog... :D

här är de på tävling (man ser litegrann iaf)

och träning (något skitiga :D )

Klickbara bilder!

köper man jacsons ska man kolla så att de har en "knappstängning" i den änden där dragkedjans "dragplupp" *underbar förklaring* sitter när dom är stängda. har sett modeller med det, men mina har det inte. det funkar oftast hyfsat ändå, men rider jag väldigt "aktivt" med skänklarna, i hoppning t.ex. så kan dragkedjan gå upp... dock hade jag ofta sporrar på förra hästen jag red så det hölls på plats ändå... :crazy:

man ser litegrann på tävlingsbilden att dragkedjan har gått upp en aning...

Ja det finns det och dom är väldigt fina. Bâde hârda "skaft" och mjuka. Vet ej vad dom kostar men tror att det inte var sâ gräsligt som jag trodde, jag jämför med de deras stövlar som ju är dyra. Skorna finns i olika modelleler ocksâ

KL

Precis som FeatherCloud har jag leggingsen från Jacson, ruggigt bra hittills :) Haft i ett par månader. Får alltid den "stadiga" känslan som man kan få av stövlar, samtidigt som det känns så följsamt och skönt att ha på sig, som det brukar göra med chaps.. :bow:

Perfekt.

jag skulle satsa på ett par kvalitetsskor från ariat! supersnygga o jättesköna! :D o chaps från dy'on eller liknade...! :) lycka till!

Det låter bra. Och är det bra kvalité så är det ju värt att spara pengar till för att kunna köpa, och då ha dem i många år.

Vet du någon återförsäljare till Ariat? Har aldrig hört talas om namnet tidigare. :o

hmm.. vet att hastgallerian i stockholm säljer dem.. :) mer ser att du bor i lund.. hmm.. gå in på ariats hemsida o kolla vart dom finns! :d lycka till!

Liknande trådar

Utrustning Har någon tips på mjuka ridkängor? Gärna i läder. Mina fötter är tyvärr superkänsliga och jag får lätt skavsår eller ont, alltså är...
Svar
0
· Visningar
147
Senast: NilHe
·
Utrustning Behöver tips på var en kan hitta ridstövlar i riktigt läder, helst utan snörning. Människan som ska ha dem är knappt 160 cm lång och har...
Svar
2
· Visningar
247
Senast: sweep
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 247
Senast: valy
·
Utrustning Mina ridskor (Ariat) har börjat göra sitt. Köpte dem för fyra år sedan och har egentligen aldrig varit riktigt nöjd med dem. Jag söker...
Svar
0
· Visningar
396
Senast: ufot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden V
  • Valp 2025