Aliide

Trådstartare
Nu är det dags att köpa mig ett par riktiga ridskor. La av med ridningen för ett par år sedan och gav/sålde allt jag hade. Vilket var en hel del efter hela livet fyllt med häst och ridning.. Nu ångrar jag mig som fasiken såklart!

Jag behöver ha ett par ridskor som är bekväma såklart, som isolerar kyla (utan att vara vinterskor!) och dessutom lite höga i vristen. Jag bara vägrar köpa skitskor som MH (som jag anser).

Idag hittade jag ett par helt underbara ridskor ifrån Ariat. Lite väl "pipinetta" i utseendet för min smak, men dom satt sjukt bra på foten. Kanske lite dyra.. Men håller dom i ett par år så kanske det är värt det?

Så släng in era bästa tips och helst bild! Så jag vet vad jag ska leta efter. Prisklassen är en human sådan. Dvs ridskor för 3000:- är inget jag tänker leta efter..

Sv: Ridskor!

Jag har Ariat och tänker aldrig mer ha några andra ;)
Dom är helt klart värt pengarna!!!

Har haft dom i åratals (inte just dom här men andra haha) när jag jobbat i stall utomlands och dom höll i ganksa många år dom med, var därför jag köpte likadana nu ett tag sedan igen.
Do it, du kommer inte ångra dig!

Ariat ridskorna är väldigt dyra, tyvärr. Men anses vara de skönaste ridskorna av de som har ett par, själv har jag inga men vill så gärna ha ett par men likt dig tvekar jag pga. Priset.

jag vet folk som har haft sina ariatskor i över 5 år, använt dom dagligen och där dom lär hålla minst lika länge till om dom sköts så jag tror att det egentligen blir billigare i längden att köpa sådana kvalitetsgrejer om man tänkt använda dom mycket.

Men 5 år är väl inte speciellt mycket. Jag har haft ett par vanliga jodphurs (med remmar) i över 15 år och de är fortfarande hela och fräscha.

Jag har ett par Ariat och tycker inte de är skönare än ridskor i allmänhet. Har hållit bra men det har jag andra skor som gjort också.

Jag tokälskar mina Ariat. De är snygga, bekväma och är de enda ridskor/s-tövlar jag inte fått skoskav av. De är lite dyrare men för mig var de verkligen värda det. Dessutom har jag för mig att jag har sett att de reas ut i många butiker just nu så det är fullt möjligt att hitta dem till ett ngt bättre pris.

Nu är det dags att köpa mig ett par riktiga ridskor. La av med ridningen för ett par år sedan och gav/sålde allt jag hade. Vilket var en hel del efter hela livet fyllt med häst och ridning.. Nu ångrar jag mig som fasiken såklart!

Jag behöver ha ett par ridskor som är bekväma såklart, som isolerar kyla (utan att vara vinterskor!) och dessutom lite höga i vristen. Jag bara vägrar köpa skitskor som MH (som jag anser).

Idag hittade jag ett par helt underbara ridskor ifrån Ariat. Lite väl "pipinetta" i utseendet för min smak, men dom satt sjukt bra på foten. Kanske lite dyra.. Men håller dom i ett par år så kanske det är värt det?

Så släng in era bästa tips och helst bild! Så jag vet vad jag ska leta efter. Prisklassen är en human sådan. Dvs ridskor för 3000:- är inget jag tänker leta efter..

Mh? Skitskor? :confused:
Nej vetuvad! :d
Har haft ett par sen 2006, gick sönder nu i veckan i en söm och jag grät nästan. De bästa skorna jag haft. har tyvärr slutat tillverkas nu.. :( mänskligt pris också! 500-1000 kr

Då har du kommit över ett par bra skor...

Mina har gått sönder efter ca två år, har flera kompisar vars skor har gått sönder på kortare tid, alla från MH.

Tyvärr men MHs skor är dyra, och dålig kvalité...

ja vad vet jag? jag kanske hade tur :D
kan tilläggas att de har använts nästan dagligen, så det är inte "finskorna" på något sätt utan snarare "arbetsskorna"...

Jag tror att MH har tappat i kvalitet de senaste åren. Jag har kvar skor och byxor som jag köpt 2003-2004 och använt jättemycket och de är hela än. Mina arbetsskor är MH från 2005. De är fula och de stinker ,men de är hela än. De skor, byxor och jackor jag köpt senaste åren har jag haft mycket problem med, fabrikationsfel, öglor på skor som lossnar, sömmar som spricker, knappar som lossnar...

*KL*
Blundstone är skit enligt mig, alla mina har spruckit och vittrat sönder i sulan efter ett tag, nej tack!
Ariat är de bästa ridskor jag haft, men man rider inte ut i 15 minus en timme, de är de för tunna för.
Jag har köpt ett par höga snörstövlar från Timberland som är perfekta att komplettera med vid kyligare väder! De är gröna i skaftet med bruna snören och fotdel, med mysigt foder. Rekomenderas!

Kan tillägga att jag gått mer och mer ifrån alla ridmärken när det gäller funktionsplagg och skor eftersom det ofta är kass kvalitet och funktionalitet om man jämför med "friluftskläderna". Numer ser jag mig mest om i friluftsbutiker och butiker som säljer arbetskläder och skor.

Senast ändrad:

Ariatskorna är påväg :love:

Hade tur, en kompis får besök av sin vän ifrån USA nästa vecka. Så hon köper med sig skorna så jag slipper frakten. Ibland ska man ha flyt, betalar ungefär 740:- :bow:

Nu fick jag ännu mer tur.

Min amerikanska bekant beställde skorna till ridsportsbutiken bredvid henne. Dom är återförsäljare för Ariat men hade inte min storlek. Idag så ringde hon och kollade om dom kommit. Då har tanten i affären beställt fel skor. Så då fick jag välja (finns ingen tid att få hem ett par i rätt storlek!) på ett par i fel färg en halv storlek för stora. Eller att få ett par Quantum Devon Pro (i fel färg, svarta istället för bruna som jag ville ha) för samma pris som Heritage. Gissa vad jag valde :angel:

http://www.hippoteket.com/stovlar-chaps-och-skor/quantum-devon-pro

Fattas bara att det kommer lite otur nu. Typ att storlekarna skiljer sig modellerna mellan...

Det blir ju ofta så nu förtiden, företagen satsar på kvantitet snarare än kvalitet. Tråkigt :(

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 557
Senast: Edla
·
R
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
7 564
Senast: mamman
·
Hästvård Jo, jag letar efter en till häst (har två här hemma på gården). Nu ska det bli en islänning för mestadels uteritter men vill också träna... 3 4 5
Svar
97
· Visningar
9 227
Senast: Lobelia
·
Hästmänniskan Hej alla! Jag började rida någongång runt 2018 och red fram tills maj 2021. Var otroligt aktiv i stallet och gick flera hästkurser...
Svar
8
· Visningar
1 190
Senast: warg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Rintränings- och utställningstråd
  • Uppdateringstråd 31
  • Artfex S